درگیری های مسلحانه در قلعه نو با کشته شدن چهار مامور پولیس و بازداشت مهاجمان مسلح پایان یافت

حمله مهاجمان مسلح در مرکز ولایت بادغیس پس از پنج ساعت درگیری با کشته شدن چهار مامور پولیس به شمول آمر حوزه سوم امنیتی شهر قلعه‌نو و بازداشت مهاجمان مسلح پایان یافت.
این درگیرها زمانی آغاز شد که دو مهاجم مسلح حوالی ساعت یک پس از چاشت امروز شنبه به سوی چند مامور پولیس حاضر در بخش‌ی از شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس تیر اندازی نمودند.
ظاهرا این مهاجمان ساعات قبل، وارد بخش‌ی از قلعه نو، “چوک پسته” واقع در مرکز این شهر شده و سپس به ماموران پولیس حمله نمودند.
گفته می شود که این مهاجمان پس از تیر اندازی به جانب ماموران پولیس به یک مهمانخانه‌ی محلی یورش برده و تا ساعات نا وقت (شش) عصر با نیروهای امنیتی مقابله نمودند.
سخنگوی والی بادغیس می گوید: در تبادله اتش با این مهاجمان، شش مامور امنیتی به شمول یک کارمند ارشد ریاست امنیت ملی این ولایت زخمی شدند.
نجیب الله دادفر سخنگوی والی ولایت بادغیس می افزاید که: در نتیجه تیر اندازی و شلیک مهاجمان مسلح، هشت غیر نظامی بشمول یک زن و یک کودک خورد سال نیز مجروح شدند.
اما داکتران در شفاخانه ولایتی قلعه نو، آمار مجروحان را به مراتب بیشتر از آمارهای سخنگوی والی بادغیس اعلام می نمایند.
این داکتران می گویند، اغلب مجروحان‌ی که به شفاخانه ولایتی قلعه نو انتقال شدند، نظامیان استند.
دادفر گفت که: مهاجمان مسلح ساعات نا وقت روز، پس از چندین درگیری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
سخنگوی والی بادغیس مدعی شد که: مهاجمان مسلح قصد حمله به فرماندهی پولیس امنیه این ولایت را داشتند.
طالبان مسلح با ارسال پیامی به رسانه ها، مسوولیت این حمله را به عهده گرفتند.
وقوع حملات‌ی از این دست هر چند در افغانستان بی پیشنه نیست، اما این نخستین حمله‌ی است که مهاجمان مسلح وارد شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس می شوند و اقدام به تیر اندازی علیه ماموران امنیتی می نمایند.
این در حالی است که نماینده‌گان طالبان مسلح کم‌تر از یک هفته قبل، در توافق‌‌ی با هیئت افغانی در دوحه پایتخت قطر از جلوگیری حملات مسلحانه در مناطق غیر نظامی خبر دادند.

خبر : حبیب فوزی
ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.