صدها طالب مسلح با استفاده از آتش بس دو جانبه؛ وارد بخش های از بادغیس شدند

صدها طالب مسلح در جریان دو روز گذشته؛ با استفاده از آتش بس حکومت افغانستان، وارد مرکز ولسوالی بالامرغاب و شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس شدند.

محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی افغانستان، با انتشار بیاینه ای ویدیویی؛ آتش بس یک جانبه از تاریخ 27 ماه رمضان تا پنجم عید سعید فطر اعلام داشت اما رهبری طالبان مسلح به آتش بس سه روزه  در جریان عید فطر تاکید نمودند.

حکومت افغانستان و رهبری طالبان مسلح؛ به ترتیب مقابله با سایر گروه های دهشت افگن بشمول داعش و نیروهای خارجی در افغانستان را خارج از این آتش بس دانستند.

وزارت داخله کشور پنجشنبه شب/ شب نخست عید سعید فطر از نیروهای امنیتی افغان خواسته بود که با تسیلم گیری جنگ افزار های افراد طالبان مسلح؛ به آنان اجازه ورود به شهر های کشور بدهند.

مسوولان محلی تائید می نمایند که صد ها تن از نفرات وابسته به طالبان مسلح؛ در روزهای اول و دوم عید سعید فطر؛ وارد مرکز ولسوالی بالامرغاب و شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس شدند که با استقبال گرم ی باشندگان این ولایت رو برو شدند.

نقیب الله امینی سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بادغیس می گوید: شماری از افراد طالبان مسلح با مسوولان محلی بشمول والی و فرمانده پولیس امنیه این ولایت دیدار داشتند.

آقای امینی گفت که: مسوولان محلی ضمن خوش آمدید گویی به افراد این گروه ( طالبان )؛ از آنان خواسته اند که به روند صلح بپیوندند و کشور خویش را مشترکا اعمار نمایند.

سخنگوی پولیس بادغیس افزود که: امروز(شنبه) صدها تن از افراد گروه طالبان مسلح از ولسوالی های مقر، قادس، آبکمری و بالامرغاب؛ بصورت دسته های جداگانه وارد شهر قلعه نو گردیدند.

قابل ذکر است که در روز های اول و دوم عید سعید فطر؛ صدها تن از افراد وابسته به طالبان مسلح، وارد شماری از مراکز ولسوالی ها و شهرهای این  کشور شده و با نیروهای امنیتی و شهروندان مصافحه  وعید مبارکی نمودند.

در همین حال برخی از شهروندان و فعالان مدنی ولایت بادغیس از آتش بس بوجود آمده میان حکومت وحدت ملی و طالبان مسلح استقبال نموده و از هر دو طرف می خواهند که به این آتش بس ادامه داده تا اینکه زمینه گفت و گوهای صلح دایمی در کشور جست و جو شود.

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.