منظوری دو بخش کار سرک حقلوی بادغیس از سوی کمیته ملی تدارکات

مسوولان محلی در ولایت بادغیس از منظوری بخش های اول و دوم سرک قیصار-لامان خبر می دهند.

سخنگوی والی بادغیس می گوید؛ پروسه تدارکات ملی این دوسکشن که بنا بر دلایلی چون عدم توانایی شرکت ها برای پیشبرد کار آن، به تعویق افتاده بود، روز گذشته از سوی ریاست جمهوری منظور گردیده است.

احمد خالد صافی سخنگوی والی بادغیس می افزاید؛ که کاربخش های لامان- قلعه نو و قلعه نو- دره بوم با دو کمپنی خصوصی سرکسازی هندی و چینایی قرار داد شده است.

آقای صافی اطمینان می دهد؛ که هیچ مانعی امنیتی در راستای آغاز کار این دو بخش وجود نداشته و در راستای تامین امنیت این مسیر برعلاوه لوای محافظت عامه، مردم محل نیز آماده همکاری با دولت استند.

در همین حال رئیس شورای ولایتی ولایت بادغیس می گوید؛ هر چند تا این جای کار، حکومت به جز وعده های تکراری نویدی دیگر برای مردم این ولایت نداده است، اما این بار آنان امید وار استند که کار این دوبخش عملا و در اسرع وقت آغاز گردد.

عبدالباسط صارم رئیس شورای ولایتی اضافه نمود؛ با آنکه کار دو قسمت این پروژه از سوی رئیس جمهوری منظور شده، اما مداخلات برخی افراد فرا راه آغاز عملی اینبخش ها مایه ی نگرانی است.

از سوی هم فعالین مدنی در بادغیس با ابراز خرسندی از منظوری کار دو قسمت سرک حلقوی و واگذاری آن به دو شرکت خصوصی هندی و چینایی، خواهان آغاز عملی و جدی آن استند.

فعالین مدنی این ولایت می گویند؛ که دولت باید دراین خصوص توجهی جدی داشته وقبل از فرا رسیدن فصل سرما کار عملی این سرک را آغاز کند.

سرک قیصار- لامان که جزء جاده کمربندی کشور و یکی از سه مشکل اساسی مردم بادغیس به حساب می آید، بنابه دلایل نامعلومی تا هنوز خامه/ خاکی باقی مانده و اما حالا دوبخش این مسیر منظور گردیده و بگو مگو های از شروع مجدد آن به گوش میرسد.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.