صدها تن از باشندگان بادغیس؛ علیه یک نماینده شان در مجلس نمایندگان تظاهرات نمودند

شماری از باشندگان ولایت بادغیس پیش از چاشت امروز (سه شنبه) با راه اندازی تظاهراتی، علیه محمد موسی جناب؛ نماینده مردم در مجلس نمایندگان دست به اعتراض زدند.

این معترضان  که تعداد شان به صدها تن می رسید؛ این عضومجلس را به نفاق افگنی، حمایت از طالبان و خیانت در امانت (اراده) ای مردم متهم نموده و خواهان به تعلیق در آمدن عضویت وی در مجلس نمایندگان شدند.

این معترضان با حمل شعار های “جناب خیانت کار است”، “وظیفه جناب به حال تعلیق در آورده شود”، و… سر داده و چند قطعه تصویر این عضو مجلس را در برابر دروازه مقام این ولایت به آتش کشیدند.

عبدالقدوس ایماق یک تن از این معترضان میگوید؛ محمد موسی جناب نماینده مردم در پارلمان اختلاف های قومی را دامن زده و در بین مردم نفاق افگنی مینماید.

وی از دولت و هیئت اداری مجلس نمایندگان میخواهد که وظیفه این عضو مجلس را به حالت تعالیق دار آورده و به تقاضای مردم رسیدگی نماید.33

در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی بادغیس ادعای معترضان را تائید نموده و مدعی اند که؛ این نماینده مردم در شورای ملی آشکارا از طالبان مسلح حمایت می نماید.

محمد ناصر “نظری” عضو شورای ولایتی بادغیس می گوید: موسی جناب نماینده مردم این ولایت در مجلس نمایندگان همواره اختلافات قومی را دامن زده و به رهبری ولایت و مسوولان محلی توهین نموده است.

مولوی عبدالباسط صارم رییس شورای ولایتی بادغیس نیز می افزاید که؛ شهروندان بادغیس نه تنها امروز بلکی برای چندمین باردر گذشته نیزعلیه این شخص دست به مظاهره  زدند.

وی مدعی شد که؛ این نماینده مردم مستقیما خود به قضایای حقوقی مردم خلاف اصول مداخله نموده وعملا جانب یکی از طرف های قضایا مدنی شهروندان قرار می گیرد.

در همین حال سید موسی جناب نماینده مردم بادغیس در پارلمان در مصاحبه تلیفونی با رادیو نریمان؛ وارد بودن هرگونه اتهام را برخود رد نموده وحمایت از افراد متضرر را وظیفه خویش می داند.

این نماینده مردم بادغیس در مجلس نمایندگان  مدعی است که؛ آنان مکلف اند تا عملکرد دولت را در مرکز و ولایت های مربوط نظارت وبرسی نمایند.

این عضوی پارلمان می افزاید که؛ این مظاهره سازمان دهی شده بوده که  مسوولان محلی عملاً در برگزاری و راه اندازی دخیل بوده اند.

این باشنده گان در حالی دست به مظاهره در برابر این نماینده مجلس مبادرت می ورزند که چندی قبل سید موسی جناب نماینده مردم بادغیس در پارلمان در صحبت با رسانه ها؛ پولیس ملی را در این  ولایت متهم به گلوله باری یک تن از شهروندان بادغیس نموده بود.

گزارش: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.