فراغت نخستین دوره دانشجویان موسسه تحصیلات عالی بادغیس

نخستین دوره فارغان موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس امروز با راه اندازی همایشی؛ فراغت خویش را جشن گرفتند.

مسوولان در ریاست موسسه تحصیلات عالی بادغیس، تعداد این دانشجویان را 44 نفر اعلام داشته که از دانشکده زراعت؛ رشته های علوم نباتی، حیوانی، جنگلات و منابع طبیعی فارغ گردیده اند.

پوهیالی شمس الحق “شمس” رییس دانشکده زراعت موسسه تحصیلات عالی بادغیس، نبود استاد، مکان درسی و رهایشی، کتابخانه و مراکز تحقیقاتی از جمله مشکلات این دانشکده در جریان چهار سال گذشته بیان داشت.

آقای شمس افزود که ، موسسه تحصیلات عالی بادغیس به شمول دانشکده زراعت در ساختمان انستیوت تحقیقات ریاست زراعت، آّبیاری ومالداری این ولایت قرار دارد.

رییس دانشکده زراعت ولایت بادغیس می افزاید ، دانشجویان این دانشکده درجریان  چهار سال گذشته با بسیار مشکل؛ تحصیلات شان را ادامه بنا از دولت میخواهد که در حصه فراهم نمودن تحصیلات عالی و اشتغال، دانشجویان آنان را یاری نمایند.

نظیف الله ” عزیزی ” یک تن از دانشجویان فارغ التحصیل دانشکده زراعت ضمن ابراز خرسندی از دولت میخواهد که در قسمت فراهم زمنیه سازی کار برای آنان تلاش نماید.

آقای عزیزی افزود که آنان تحصیلات خویش را با مشکلات فروان سپری نموده اند.

وی اضافه نمود، هرگاه دولت زمینه تحصیلات بیشتر برای آنان فراهم سازد، وی حاضر است که تحصیلات شان در داخل و بیرون از کشور ادامه دهند.

در همین حال میرویس مرزاکوال سخنگوی اداره ولایت بادغیس میگوید، که اداره تلاش خواهند کرد که زمینه کار و تحصیلات عالی برای این دانشجویان در داخل و بیرون از کشور مساعد سازند.

وی می افزاید که، در اینده نزدیک مسوولان ولایتی در این پیوند به مسوولان حکومت مرکزی در تماس خواهند.

موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس بخشی از دانشگاه هرات محسوب میشود که چهار سال قبل با ایجاد دانشکده زراعت در این ولایت ایجاد گردید.

گفته میشود که این موسسه به سه دانشکده اقتصاد، تعلیم و تربیه و زراعت ارتقا یافته و در حال حاضر نزدیک به 700دانشجو در موسسه تحصیلات عالی بادغیس مصروف فراه گیری تحصیلات عالی میباشند.

خبر: زلیخا

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.