ریاست سرحدات،اقوام و قبایل ولایت بادغیس خواهان همکاری باشندگان مرزی در اجرای برنامه های عام المنفعه شد

لوای سوم اردوی ملی در ولایت بادغیس از برگزاری نشست یک روزه سران اقوام مناطق مرزی این ولایت در مقر فرماندهی لوای سوم خبرمیدهند.

مسوولان لوای سوم اردوی ملی در بادغیس میگویند، این نشست از جانب ریاست سرحدات، اقوام و قبایل این ولایت به هدف همکاری باشندگان مناطق مرزی در اجرا برنامه های عامه المنفعه در بخش های مرزی بادغیس راه اندازی گردیده است.

تورن محمد مهدی علی پور معاون آمریت مطبوعات فرماندهی لوای سوم اردوی ملی میگوید، در این نشست بیشتر از 150 تن از بزرگان ولسوالی های بالامرغاب، مقر و آبکمری اشتراک داشتند.

تورن علی پور، نقش باشندگان مناطق مرزی را در تامین امنیت پروژه های عامه المنفعه مهم تلقی نموده و اضافه نمودکه در نشست امروزی تاکید شده است که همکاری باشندگان این مناطق در اجرا برنامه های روان انکشافی در بادغیس برجسته شود.

معاون آمریت مطبوعات فرماندهی لوای سوم اردوی ملی تصریح نمود، در این نشست  تلاش شده است که حمایت باشندگان مرزی در پیوند به اجرای پروژه های انتقال برق از کشور ترکمستان به شهر قلعه نو، اسفالت سرک لامان – قیصار و انتقال آب اشامیدنی به مرکز بادغیس بدست بیاورند.

این در حالیست که برخی از مسوولان محلی نبود امنیت لازم را دربخش های مرزی مانع اجرای برنامه های انکشافی در این ولایت اعلام مینمایند.

هر چند قرار بود که پروژه انتقال برق وارداتی از کشور ترکمنستان به مرکز ولایت بادغیس تا پایان ماه جاری ( قوس) امتداد یابد ولی براساس اظهارات مسوولان نبود امنیت در بخش های مرزی این ولایت سبب شده است که این پروژه همچنان ادامه پیدا کند.

خبر: عبدالسمیع حبیبی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.