شهروندان بادغیس: شورای عالی صلح بادغیس نمادین است

شماری از شهروندان شهر قلعه نو از چگونگی کار کرد شورای عالی صلح به شدت انتقاد کرده و وجود این شورا را نمادین می خوانند.

این شهروندان در گفتگو با رادیو نریمان میگویند که؛ فعالیت های شورای عالی صلح هیچ تاثیر بر امنیت و روند صلح در این ولایت نداشته است.

به باور این باشندگان بیشتر پیوستن های مخالفین مسلح دولت به شورای عالی صلح نمادین بوده و پروسه ی جذب مخالفین از سویی نمایشی ست و از جانبی هم جز حرکات تمثیلی و امتیاز طلبانه چیزی دیگری از کار بیرون نمی آید.

این باشنده گان در بخش دیگر از سخنان شان از مسولان شورای عالی صلح می خواهند به آنچه که نا کارایی و پشت پا زدن مسئولین این شورا به مسئولیت ها در طی چند سال گذشته عنوان می شود؛ نقطه ی پایان گذاشته و در عوض برای آوردن صلح و ثبات و جذب مخالفین کلیدی دولت به پروسه ی صلح تلاش نمایند.

در همین حال مسولان شورای عالی صلح انتقادات شهروندان مبنی بر عدم موثریت وجود این شورا و سر باز زدن از مسئولیت ها را رد کرده و از کار کرد های این شورا در ولایت بادغیس دفاع میکنند.

حاجی عبدالخلیل اچکزایی رئیس شورای عالی صلح در گفتگو با رادیو نریمان میگوید که؛ این شورا گام های موثری را برای تامین امنیت و کشاندن مخالفین مسلح به این پروسه برداشته است.

13696997_308871359454280_7390413118809542002_n

وی پیوستت بیش از 1700 تن از مخالفین مسلح به شورای صلح را یکی از بزرگترین دستاور های این شورا میخواند.

در عین حال مقام ولایت بادغیس نیز بر کار کرد ها و فعالیت های این شورای مهر تایید گذاشته و تا حدودی آن را در تامین ثبات در این ولایت مثبت می داند.

محمد خالد صافی مسول مطبوعاتی مقام ولایت میگوید که؛ از بدو آغاز کار شورای عالی صلح در بادغیس وضعیت امنیت درین ولایت رو به بهبود نهاده است.

آقای صافی همچنین گفته های شماری از شهروندان در امر نمادین بودن شورای عالی صلح را نیز رد می نماید.

و اما در این میان شماری از فعالان مدنی هم با پشتیبانی از سر و صدا های شهروندان بر علیه شورای عالی صلح از کار کرد این شورا در ولایت بادغیس سخت انتقاد کرده و آن را در بخش تامین امنیت کمرنگ میدانند.

محمد صدیق عاطف یکی از فعالان مدنی شورای عالی صلح را ناکام خوانده و انتصاب مسوولین را در رده های مختلف این شورا سلیقه وی بیان میدارد.

به گفته ی آقای عاطف؛ انتصاب سلیقه وی مسوولین در شورای صلح از اساسی ترین دلایل ناکامی این شورا برای زدودن نا امنی ها و الحاق دوباره ی گروه های پیوست شده ی این پروسه به گروه های مخالف دولت می باشد.

قابل ذکر است که شورای عالی صلح با وجود تلاش های زیاد و مصارف بودجه های هنگفت برای آوردن صلح و کشاندن مخالفان مسلح دولت به پروسه ی صلح از ناکام ترین پروژه های بزرگی ست که نتوانسته خواسته های مردم را بر آورده سازد.

گزارش : ناصر اشکان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.