ساختمان موسسه تحصیلات عالی بادغیس به بهره برداری رسید

ساختمان جدید موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس امروز(چهارشنبه ۷ عقرب ۱۳۹۹ ) باحضور مسوولان محلی این ولایت، به بهره برداری سپرده شد.

ساختمان این موسسه؛ در جوار روستایی موسوم به چاکران شهر قلعه نو واقع در دو کیلومتری شمال این شهر  در ساحه ۳۲ جریب زمین ساخته شده است.

پوهنیار نری هیوادمل رئیس موسسه تحصیلات عالی بادغیس می گوید: این ساختمان به هزینه ۴۵ میلیون افغانی از بودجه وزارت تحصیلات عالی و کمک کشور هند، ساخته شده است.

بانو هیوادمل گفت که:”ساختمان جدید موسسه تحصیلات عالی بادغیس، دارای ۳۵ اتاق درسی و اداری است”.

هیوادمل افزود؛ با استفاده از این ساختمان، مشکلات آنان از رهگذر کمبود محل مناسب تحصیلی، مرفوع شده است.

به گفته رئیس موسسه تحصیلات عالی بادغیس؛ ساختمان این موسسه در عرض دو سال از سوی یک شرکت خصوصی، اعمار شده است.

بانو هیوادمل در هنگام بهره برداری ساختمان موسسه تحصیلات عالی؛ از نبود کتاب خانه، مشکلات در مسیر راه و تبدلیل نشدن این موسسه به دانشگاه یاد آوری نموده و خواهان رفع آن گردید.

در همین حال حسام الدین شمس والی ولایت بادغیس حین افتتاح ساختمان موسسه تحصیلات عالی گفت:”تلاش می شود تا با افزایش رقم دانشکده ها در این موسسه، این مرکز تحصیلی به دانشگاه ارتقاع نماید.

آقای شمس؛ از مسئولان این موسسه خواست همزمان با افزایش کمیت، کیفیت تحصیلی را نیز در نظر داشته باشند.

قبل از این موسسه تحصیلات عالی بادغیس؛ پروسه تدریس را در یک ساختمان متعلق به اداره زراعت این ولایت واقع در غرب شهر قلعه نو به پیش می برد.

موسسه تحصیلات عالی بادغیس؛ در سال ۱۳۸۹ با تنها دانشکده زراعت آغاز بکار نمود و اکنون با چهار دانشکده، تنها مرجع تحصیلات عالی دولتی در این ولایت است.

هم اکنون ۶۵ استاد و ۴۸ کارمند اداری، روند تدریس و امور کاری این مرکز تحصیلی را به پیش می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.