اعتراض‌های مدنی در بادغیس؛ معترضان: بنابر مصلحت عموم و توافق با حکومت‌مرکزی چادرهای تحصن را برداشتیم

باشنده‌گان بادغیس عصر امروز پنج‌شنبه، پس از یک‌ماه اعتراض مدنی، چادرهای تحصن خویش را برداشته و دروازه‌ی مقام این ولایت را باز نمودند.

باشنده‌گان ولایت بادغیس یک‌ماه قبل در یک حرکتِ کم سابقه به دلیل آنچه آنان “عدم مشارکت در سمت‌های بلند حکومتی” اعلام می نمایند، با اعتراضات شان؛ از ورود والی جدید جلوگیری نموده و دروازه مقام این ولایت را نیز مسدود نمودند.
محمد فرید اخی‌زی عضو شورای ولایتی بادغیس می‌گوید: معترضان به‌دنبال دیدارها و وعده های چند روز اخیر مقام های ارشد حکومت در کابل به نماینده‌گان مردم بادغیس، اعتراض‌های شان را پایان داده و دروازه مقام ولایت را باز نمودند.
اخی‌زی می افزاید که: مقام های ارشد حکومت وعده سپرده اند که با برداشته شدن چادرهای تحصن از سوی معترضان و باز شدن دروازه مقام این ولایت به خواست های آنان رسیده‌گی خواهند کرد.
به گفته اخی‌زی؛ حکومت قرار است که از روز شنبه، گام‌های را مبنی بر معرفی شماری از دانش آموخته‌گان/تحصیل یافته‌گان این ولایت در مناصب بلند حکومت بردارد.
در همین حال شماری از فعالان جامعه مدنی ولایت بادغیس برداشته شدن چادر های اعتراضی را بنا به “مصلحت عموم مردم و توافق با حکومت مرکزی” اعلام نمودند.
این در حالیست که از بدو تشکیل نظام جدید در کشور تا اکنون؛ باشنده گان ولایت بادغیس همواره از عدم مشارکت و گماشته شدن کادرهای شان در بدنه حکومت انتقاد داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.