آغاز کار یک پروژه برق رسانی به ارزش ۱.۸ میلیون دالر امریکایی در بادغیس

پروژه برق رسانی برای 21 روستای مسیر “پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به  شهر قلعه نو” مرکز ولایت بادغیس به ارزش 1.8 میلیون دالر آمریکایی؛ چاشت امروز چهارشنبه از سوی وزیر انرژی و آب کشور  و مسوولان محلی در بادغیس آغاز گردید.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور که به بادغیس سفر نموده است، می گوید: این پروژه شامل برق رسانی 21 روستا در مربوطات ولسوالی های مقر و قلعه نو می شود که در امتداد “پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به مرکز ولایت بادغیس واقع می باشند.

آقای عثمانی می افزاید که: کار عملی انجام این پروژه امروز چهار شنبه آغاز و قرار است که در طی 18 ماه آینده تکمیل و به بهره برداری سپرده شود.

وزیر انرژی و آب کشور اضافه نمود که:  با اکمال کار این پروژه، 4000 خانواده از مزایای آن مستفید خواهند شد.

براساس اظهارات وزیر انرژی و آب کشور؛ کار تطبیق این پروژه از سوی یک شرکت خصوصی هندی بنام “سوپریم” به پیش برده می شود.

کار انجام پروژه برق رسانی برای 21 روستا در ولسوالی های مقر و قلعه نو در حالی صورت می گیرد که تا اکنون “پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو” مرکز ولایت بادغیس؛ به پایان نرسیده است.

پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس؛ هفت سال پیش (  ماه قوس 1390 ) از سوی مسوولان پیشین وزارت انرژی و آب کشور آغاز گردیده و تا هنوز ادامه دارد.

اما آقای عثمانی امروز در جریان گشایش کار پروژه برق رسانی 21 روستای ولسوالی های مقر و قلعه نو؛ مدعی شد که در هفته های آتی “پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به مرکز ولایت بادغیس ” تکمیل و به بهره برداری سپرده خواهند شد.

 

خبر: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.