وزارت انرژی و آب: شهروندان بادغیس در کمتر از چهار ماه اینده از نور برق مستفید خواهند شد

دفتر ارتباطات وزارت انرژی و آب؛ از پیشرفت 95 درصدی کار عملی پروژه انتقال برق وارداتی ترکمنستان به بادغیس خبر داده و می افزاید که شهروندان قلعه نو مرکز این ولایت در کمتر از چهار ماه آینده از نور برق مستفید خواهند شد.

آصف غفوری متخصص ارتباطات وزارت انرژی و آب در صبحت با رادیو نریمان می گوید: کار سروی / پیمایش 12 کیلومتر باقیمانده این پروژه هفته گذشته به اتمام رسیده  است و همزمان به آن کار عملی دیزاین و نصب پایه / دکل های برق در این بخش نیز آغاز یافته است.

گفته می شود که کار سروی 12 کیلومتر باقیمانده پروژه انتقال برق از ترکمنستان به ولایت بادغیس از نزدیک به سه سال و نیم به علت ” نا امنی ” و ” تهدید گروه مسلح مخالف دولت ” متوقف بوده است و اما مسوولان در وزارت انرژی خاطر نشان می سازند که این نگرانی ها در حال حاضر برطرف شده است.

متخصص ارتباطات وزارت انرژی تاکید می ورزد که: کار عملی این پروژه از چندین ناحیه در مربوطات ولایت بادغیس ( داخل افغانستان )  و به همین ترتیب در خاک کشور ترکمنستان جریان دارد.

براساس اظهارات غفوری؛ قرار است که کار عملی این پروژه به ترتیب در کمتر از دو و چهار ماه آینده در کشور ترکمنستان و ولایت بادغیس به پایه اکمال برسد.

آقای غفوری می افزاید که در مرحله نخست دوازده میگاوات برق برای استفاده باشندگان قلعه نو مرکز ولایت بادغیس وارد شده و سپس براساس نیاز باشندگان سایر بخش های این ولایت افزایش خواهند یافت.

کارعملی پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به ولایت بادغیس ازنزدیک به 5 سال قبل توسط یک شرکت ایرانی آغاز گردیده وقرار بود که درعرض 18 ماه تکمیل وبه بهره برداری سپرده شود.

غفوری افزود که با طولانی شدن کار تطبیق این پروژه توسط شرکت ایرانی؛ مسوولیت انجام آن از بیشتر یک سال به این طرف به یک شرکت خصوصی افغانی محول شده است.

قابل ذکر است که ولایت بادغیس از جمله ی معدود بخش های در کشور به شماری می رود که باشندگان آن با گذشت بیشتر از یک و نیم دهه از نظام فعلی؛ از داشتن برق، آب اشامیدنی و سرک محروم اند.

خبر: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.