نگرانی مسافران از اخاذی ماموران پولیس محلی در بزرگ راه قلعه نو- میمنه

شماری از مسافران و راننده گان بزرگ راه قلعه نو – میمنه از اخاذی های ماموران پولیس محلی در این بزرگ راه خبر میدهند.

به تازه گی یکتن از راننده گان که از شاهراه قلعه نو – میمنه می گذشت؛ از سوی ماموران پولیس محلی مستقر در منطقه سنگ آتش ولسوالی مقر پس از مطالبه پول مورد لت و کوب قرار می گیرد.

این مسافران در گفتگو با رادیو نریمان؛ از ادامه ی اخاذی های غیر قانونی در مسیر جاده قلعه نو مرکز ولایت بادغیس- ولسوالی بالامرغاب ابراز نگرانی کرده و این عمل را برای نیروهای امنیتی شرم آور می خوانند.

آنان میگویند که ماموران پولیس محلی در منطقه سنگ آتش ولسوالی مقر از مسافران و راننده گان پول دریافت مینمایند.

این مسافران علاوه می کنند؛ در صورتیکه برای این نیروها پول پرداخت نکنند مورد آزار و اذیت و حتی لت کوب قرار می گیرند.

درهمین حال نماینده گان مردم در شورای ولایتی نیز از اخاذی های غیر قانونی از سوی ماموران پولیس محلی ابراز نگرانی نموده و تاکید بر جلوگیری این مشکل دارند.

محمد فرید اخی زی معاون شورای ولایتی بادغیس؛ دلایل بروز این مشکل را ناشی از ضعف مدیریت دولت خوانده و می گوید که؛ باید این چالش برای مسوولین نیروهای امنیتی گوش زد شود تا از این کار دست بردارند.

درعین حال مسوولان در فرماندهی پولیس ولایت بادغیس از رسیدگی بر این مشکل سخن زده و برخی گفته ها مبنی بر لت کوب و اخذ پول مسافران در شاهراه قلعه نو- میمنه را رد نمی کند.

ژنرال غلام سرور حیدری آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس می گوید؛ که آنان نیز شکایت های برخی راننده گان و مسافران را مبنی بر اخذ پول از سوی پاسگاه های این مسیر دریافت کرده و یکتن از مسوولان پاسگاه های یاد شده را در این خصوص تحت نظارت گرفته اند.

آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس هشدار میدهد که با نیروهای امنیتی متخلف برخورد جدی و قانونی صورت میگیرد.

شکایت مسافران درحالی از اخاذی های غیر قانونی بالا می گیرد که در بسیاری از اوقات نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای پولیس محلی در شاهراه های قلعه نو- میمنه دست به آزار و اذیت مسافرین زده و از آنان خواستار پول می شوند.

هرچند اخاذی های غیر قانونی در شاهراه های ولایت بادغیس یک موضوع تازه نیست بلکه در گذشته ها نیز از مسافران که در این مسیر رفت و آمد داشتند پول گرفته شده بود.

اما این اولین مورد به شمار می رود که به گونه قانونی نیروهای پولیس محلی در این خصوص مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قرار می گیرند.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.