“بد دادن دختران”؛ جان یک دختر ده ساله را در بادغیس گرفت

در تازه ترین موارد خشونت علیه زنان در ولسوالی قادس ولایت بادغیس؛ یک دختر ده ساله از سوی خانواده شوهر اش به قتل رسید.

بد دادن دختران در ولایت بادغیس یکی از عنعنات ناپسند و انواع خشونت در برابر دختران و زنان در این ولایت به حساب می آید که همواره دختران و زنان قربانی این بد دادن ها بوده اند.

حامیه فقط ده سال سن داشت از سوی خانواده اش به ازدواج بدلی (ازدواج شغار) با یک پسر 17 ساله بنام شراف الدین درآورده شده بود.

سرپرست ولسوالی قادس ولایت بادغیس با بیان این خبر می گوید: این دختر عصر روز گذشته (یکشنبه) توسط خانواده شوهر اش خفه شده است.

محمد ابراهیم گرفتار سرپرست ولسوالی قادس ولایت بادغیس گفت: این رویداد در روستای “گنبد کلوره” این ولسوالی بوقوع پیوسته است.

وی اضافه نمود که از دادن این دختر با شوهراش 2 ماه می گذرد که همواره مورد خشونت قرار گرفته است.

سرپرست ولسوالی قادس می افزاید که: این رخداد در ساحه ی تحت کنترل طالبان مسلح اتفاق افتاده است ولی با آن هم پدر این دختر از مرکز این ولسوالی توسط ماموران پولیس دستگیر گردیده است.

وی اضافه نمود: تلاش های آنان به منظور دستگیری عاملین این رخداد نیز جریان دارد.

گفته میشود که این دختر از سوی خانواده اش به ازدواج بدلی ( ازدواج شقار ) درآورده شده بود که نزدیک به یک ماه قبل برادر اش خانم 18 ساله خویش را نیز با ضرب گلوله به قتل رسانیده بود.

در همین حال گزارش های وجود دارد که این دختر از سوی شوهر اش به قتل رسیده است.

در یک ماه گذشته این چهارمین مورد خشونت علیه زنان در ولایت بادغیس می باشد اما وقوع این رویداد جریان نزدیک به دو دهه اخیر کم پیشینه بوده است.

روستای “گند کلوره” در فاصله ی 20 کیلومتری شرق مرکز ولسوالی قادس موقعیت داشته و طالبان مسلح در آن حضور گسترده دارند.

خبر : عصمت سهیل

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.