دو کودک در پی انفجار ماین کنار جاده یی در بادغیس “شدیدا” زخم برداشتند

مسوولان محلی در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس از جراحت برداشتن دو کودک خورد در پی انفجار یک حلقه ماین کنار جاده یی در مربوطات این ولسوالی خبر می دهند.
صالح محمد بیک سرپرست اداره ی ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس با بیان این مطلب می گوید؛ این کودکان حوالی ساعت شش بامداد امروز(پنج شنبه)؛ زمانی که مواشی شانرا به چراگاه می بردند با ماین کنار جاده یی برخورد نموده و شدیداً زخم برمی دارند.
صالح محمد بیک سرپرست اداره ولسوالی آبکمری اضافه می کند که: این کودکان به ترتیب 8 و 10 سال سن داشته و باشنده منطقه ی تاشپولاق آبکمری می باشند.
آقای بیک؛ طالبان مسلح را مسوول این رویداد اعلام داشته و تاکید نمود که طالبان مسلح این ماین را به هدف آماج قرار دادن نیروهای امنیتی در منطقه ی موسوم به ” تاشپولاق ” ولسوالی آبکمری تعبیه نموده بودند.
سرپرست اداره ولسوالی آبکمری؛ جراحت وارده بر این کودکان را شدید توصیف نمود.
براساس اظهارات صالح محمد بیک؛ مجروحان غرض مداوای و مراقبت های جدی تر به ولایت هرات؛ منتقل شدند.
اما طالبان مسلن تاهنوز در پیوند به این رخداد ابراز نظر ننموده اند.
منطقه تاشپولاق در فاصله 8 کیلومتری غرب مرکز ولسوالی آبکمری موقعیت داشته که از سوی ماموران پولیس ملی و خیزش های مردمی تامین امنیت می شود.
این بار نخست نیست که افراد ملکی قربانی بخصوص کودکان ماین های جاسازی شده طالبان قرار می گیرند؛ بلکه در گذشته نیز چندین فرد ملکی به شمول کودکان و زنان قربانی رویداد های مشابه در بادغیس شدند.
خبر: حبیب فوزی
ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.