ماموران پولیس محلی در بادغیس؛ اگر معاش های شان پرداخت نشود، پولیس را ترک خواهند کرد

شماری از ماموران پولیس محلی درولایت بادغیس از عدم پرداخت معاشات شان شکایت داشته و از دولت می خواهند تا در این خصوص توجه جدی نمایند.

ماموران پولیس محلی در گفتگوی تلفنی با رادیو نریمان می گویند که؛ از چهار ماه به این سو برای شان معاش پرداخت نشده است.

این ماموران هشدار میدهند که اگر به زودی برای شان معاش پرداخت نشود نا گزیر اند؛ صفوف پولیس را ترک کنند.

اینان می افزایند؛ در صورت ادامه ی این روند مجبور خواهند شد تا سلاح های دست داشته خویش را به زمین گذاشته و یاهم به گروه های هراس افگن یا طالبان مسلح بپیوندند.

در همین حال شماری از شهروندان از عدم پرداخت معاشات ماموران پولیس محلی که به گفته ی آنان کلیدی ترین بخشی از نیرو های امنیتی برای تامین امنیت مردم به حساب می آیند و همواره در خط مقدم نبرد قرار دارند، نیز شکایت و انتقاد می کنند.

این شهروندان با تائید شکایت ماموران پولیس محلی مبنی بر عدم به موقع معاشات شان، می گویند که؛ اگر دولت در امر پرداخت معاشات این نیرو ها کوتاهی نماید چالش های زیادی در این خصوص به وجود خواهد آمد.

پیوست به گروه های هراس افگن و طالبان مسلح، ترک وظیفه و سهل انگاری در برابر وظایف محوله از مشکلاتی اند که به باور شهروندان با عدم پرداخت معاشات ماموران پولیس محلی از سوی دولت، احتمال بروز آن خواهد رفت.

درهمین حال اعضای شورای ولایتی بادغیس عدم پرداخت به موقع معاشات نیروهای امنیتی را نگران کننده دانسته و می گویند که تا اکنون هیچ شکایت مبنی بر عدم پرداخت معاشات از منسوبان محلی دریافت نکرده اند.

محمد فرید اخی زی معاون شورای ولایتی بادغیس می افزاید که؛ آنان در راستای پرداخت به موقع معاشات نیروهای امنیتی به ویژه ماموران پولیس محلی با مسوولین این ولایت در تماس بوده و به زودی در این راستا اقدام خواهند کرد.

با این همه مسوولان در فرمانده هی پولیس بادغیس از اقدامات جدی و رفع این مشکل به زود ترین فرصت ممکن خبر میدهند.

سمونمل محمد کاظم شیرزاد آمر مالی فرماندهی پولیس بادغیس می گوید که؛ برخی مشکلات تخنیکی در این خصوص سبب شده تا معاشات نیروهای پولیس محلی به موقع اجرا نشود.

به گفته ی آقای شیرزاد، حواله ی معاشات پولیس محلی از طریق برنامه ی ام پیسه سبب شده تا در روند توزیع معاشات این نیرو ها اختلال وارد گردد.

آمر مالی فرماندهی پولیس بادغیس بیان می دارد که روند توزیع معاشات ماموران پولیس محلی سر از روز شنبه به گونه ی جدی آغاز خواهد شد.

با آنکه ماموران پولیس محلی مدعی اند که از چهار ماه به این سو معاشی دریافت نکرده اند اما آمر مالی فرماندهی پولیس بادغیس این ادعا ها را رد کرده ، می گوید که تنها 2 ماه معاش این نیرو ها پرداخت نشده است.

گفتنی ست که این نخستین باری نیست که ماموران پولیس محلی از عدم پرداخت به موقع معاشات شان شکایت دارند، بل بارها نیرو های امنیتی از نحوه ی پرداخت معاشات شان شکایت داشته و مسئولین را به بی توجهی در این راستا متهم می کنند.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.