نگرانی باشندگان قادس از افزایش نا امنی ها در این ولسوالی

شماری از باشندگان ولسوالی قادس از افزایش نا امنی ها در این ولسوالی ابراز نگرانی می کنند.

این باشندگان طی تماس تلفونی با رادیو نریمان؛ نا امنی های موجود در ولسوالی قادس را نگران کننده می خوانند و می افزایند که؛ در حال حاضر طالبان مسلح در بسیاری از نقاط کلیدی این ولسوالی و همچنان در یک کیلومتری پاسگاه های نیروهای امنیتی حضور فزیکی فعال دارند.

آنان تاکید دارند که؛ نا امنی های جاری در این ولسوالی مردم را تهدید جدی نموده و اگر جلو این نا امنی ها گرفته نشود باشندگان این ولسوالی  به سرنوشت بدی دچار خواهند شد.

اعزام نیروهای های بیشتر، حمایت دولت از مردم، افزایش تعداد پاسگاه های امنیتی در مناطق استراتیژیک این ولسوالی و تامین امنیت کامل از خواسته های اساسی باشنده گان این ولسوالی به حساب می آیند.

در همین حال سر پرست ولسوالی قادس هرچند از آمادگی کامل در برابر تهدیدات دراین ولسوالی سخن میزند اما افزایش نا امنی ها و کمبود نیروهای امنیتی در این ولسوالی را نیز می پذیرد.

محمد ابراهیم گرفتار سر پرست ولسوالی قادس با تایید خواسته های باشندگان این ولسوالی روی افزایش نیروی بیشتر در این ولسوالی تاکید دارد، اما می گوید به هیچ فرد اجازه بر هم زدن نظم مردم و گسترش دامنه ی نا امنی ها را نخواهند داد.

از سوی هم نمایندگان شورای ولایتی بادغیس افزایش نا امنی ها در این ولسوالی را زنگ خطری بر امنیت تمام نقاط بادغیس و به ویژه شهر قلعه نو می دانند وهشدار میدهند که اگر جلوی نا امنی های موجود در ولسوالی قادس گرفته نشود، شهر قلعه نو مرکز این ولایت نیز با تهدید جدی بد امنی ها مواجه خواهد شد.

بهاالدین قادسی عضو شورای ولایتی بادغیس تاکید می ورزد؛ باید دولت برای جلوگیری از گسترش دامنه نا امنی ها در سایر مناطق این ولایت، عملیات وسیعی را در ولسوالی قادس راه اندازی کند.

با این همه فرمانده پولیس بادغیس موجودیت هرگونه تهدید امنیتی درولسوالی قادس را رد کرده و می گوید که؛ ولسوالی قادس در حال حاضر یکی از مناطق امن ولایت بادغیس به حساب می آید.

ژنرال عبدالروف تاج گفته ها مبنی بر کمبود نیروی امنیتی را بی اساس می خواند و می افزاید؛ نیروی کافی که بتواند جلو فعالیت مخالفان مسلح و افزایش نا امنی ها را بگیرد، در این ولسوالی موجود و مستقر می باشد.

فرمانده پولیس بادغیس از مردم میخواهد که در کنار نیروهای امنیتی همکاری نموده و در مقابل دشمنان ایستادگی نمایند.

از افزایش نا امنی ها در ولسوالی قادس بادغیس درحالی ابراز نگرانی میشود که از چندی بدین سو بسیاری از ساحات مربوط به این ولسوالی شاهد درگیری ها بین طالبان مسلح و نیروهای دولتی بوده است.

گفتنی ست که اهالی ولسوالی قادس همواره در کنار نیرو های امنیتی با امکانات و تجهیزات دست داشته ی خود شان ایستاده بوده و از نیروهای امنیتی حمایت کردند.

 

گزارش: حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.