“ختم کار انتقال برق ترکمنستان به ولایت بادغیس تا پایان سال 2017 میلادی”

وزارت انرژی و آب افغانستان از ختم کار پروژه برق وارداتی ترکمنستان به ولایت بادغیس تا پایان سال جاری میلادی خبر می دهد.

مسوولان در وزارت انرژی وآب افغانستان می گویند که؛ در سفر اخیر وزیر انرژی به ترکمنستان ودیدار وی با همتای ترکمنستانی اش در مورد چگونگی پروژه انتقال برق ترکمنستان در ولایت بادغیس بحث و گفتگو گردید.

مشاور انرژی وزارت انرژی و آب افغانستان طی تماس تلیفونی با رادیو نریمان می گوید که؛ جانب ترکمنستان تعهد کرده است که کار ساخت و ساز پایه های انتقال لین برق را در داخل آن کشور تا مرز با افغانستان را الی ختم سال جاری میلادی تکمیل کنند.%d8%a8%d8%b1%d9%82-%db%b1

انجینر رضا حیدری مشاور انرژی وزارت انرژی و آب افغانستان می افزاید که؛ بیشتر مشکلات این پروژه در دوسوی خط مرز و همچنان برخی مشکلات تخنیکی به ویژه توافقات و هماهنگی به خاطر انتقال برق از ترکمنستان در مرکز بادغیس، خریداری برق و سایر چالش ها هنوز هم موجود بوده  اما در این سفردو طرف توافق کرده اند تا این مشکلات را حل سازند.

آقای حیدری تاکید دارد؛ مشکلات فرا راه این پروژه بررسی شده و جهت حل و فصل به کمیته ی تدارکات ملی ارجاع شده است.

مشاور انرژی وزارت انرژی و آب افغانستان علاوه می کند؛ پس ازامضای توافق و حل مشکلات خانه گی دو کشور رسمن متعهد به انتقال برق از ترکمنستان در مرکز ولایت بادغیس میشوند.

در همین حال شماری از باشندگان بادغیس از ختم کار این پروژه تا پایان سال جاری میلادی ابراز خرسندی می نمایند.

شهروندان قلعه نو به این باور اند؛ که با ورود برق ترکمنستان در بادغیس، تحول بزرگی در زندگی روز مره ی شان به وجود خواهد آمد.

گفتنی ست که پروژه لین 1100 کیلوولت برق رسانی از ترکمنستان به ولایت بادغیس یکی از سه پروژه ی مهم و حیاتی برای مردم این ولایت است که تا حال چندین بار کار آن شروع و پس از چندی بنا به دلایل زیادی از جمله نبود امنیت در مسیر آن متوقف شده است.

 

خبر : حبیب فوزی

ویراستار :‌ مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.