فرا رسیدن عید قربان و جیب خالی کارمندان؛ خلیق: خشونت‌های اخیر درقلعه‌نو سبب شده که اسناد مالی طی مراحل نشود

همزمان با فرا رسیدن ایام عید قربان؛ شماری از ماموران دوایر دولتی در شهر قلعه‎نو مرکز ولایت بادغیس، از عدم دریافت معاشات شان شکایت دارند.

این ماموران دوایر دولتی در بادغیس؛ درحالی در انتظار معاشات شان هستند که معمولاً در مناسبت‌های سال بخصوص در ایام عید، معاشات پرسونل دوایر دولتی قبل از پایان یافتن ماه کاری، پرداخت می‎گردید.

اکنون برخی از ماموران ادارات دولتی به رادیو نریمان می‎گویند: معاش ماه جاری خورشیدی را دریافت نکرده اند و با این وضع به مشکلات کمبود منابع مالی در مخارج زنده‌گی شان مواجه هستند.

آنان می افزایند که: ادارات زیربط تلاش نمایند تا معاشات ماموران و کارمندان دولتی را به موقع و در حال حاضر قبل از ایام عید قربان بپردازند.

محمد نادر ندیم یکتن از این ماموران گفت که: در صورت عدم پرداخت معاش هیچ کارمند دولتی نمی‌تواند، عید پیش رو را به درستی تجلیل و مصارف آن را تامین نمایند.

درهمین حال شورای ولایتی بادغیس می‌گوید: هیچ شکایت‌ی مبنی بر عدم پرداخت معاشات پرسونل و کارمندان دوایر دولتی، از سوی ماموران ادارات دریافت نکرده اند.

عبدالله افضلی معاون شورای بادغیس گفت که: در این زمینه با مسئولان ادارات دولتی صحبت می‎کنند تا در صورت امکان قبل از ایام عید معاشات کارمندان دولتی پرداخت گردد.

با این حال اداره مستوفیت ولایت بادغیس اما جریان درگیری‌های هشت روزه و غیر فعال بودن دوایر دولتی در این زمان و طی مراحل نشدن اسناد مالی را از عوامل می‎شمارد که معاشات ماموران دولتی پرداخت نشده است.

عبدالهادی خلیق آمر عواید و سرپرست مستوفیت بادغیس می‌گوید: از آنجای‌که تنها روز یکشنبه ادارات دولتی فعالیت رسمی خواهند داشت و طی مراحل اسناد مالی در این ایام امکان پذیر نیست، با این وجود معاشات پرسونل ادارات دولتی قبل از عید پرداخت نخواهد شد.

وی اما اطمینان می‏دهد که به محض ختم رخصتی های ایام عید قربان، معاشات ماموران ادارات دولتی اجرا و پرداخت می‏گردد.

در این باره نتوانستیم دیدگاه اداره محلی ولایت بادغیس را نیز باخود داشته باشیم.

ماموران ادارات دولتی در قلعه‏نو درحالی از عدم دریافت حقوق ماهانه‎ی شان شکایت دارند که از 16ماه سرطان تا 23 این ماه، قلعه‏نو شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دولتی و پیکار جویان طالبان بوده است. درگیری‌های که در نهایت و با گذشت هشت روز طی وساطت بزرگان و متنفذان محلی منجر به ختم جنگ گردید.

در این زمان دروازه اکثریت از ادارات دولتی قفل بوده و برعلاوه آن شماری از این ادارات نیز مورد دستبرد و غارت هم قرار گرفته است، ظاهراً مشکل که به پروسه طی مراحل اسناد مالی کارمندان هم آسیب وارد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.