ادامه جنگ در قلعه‌نو؛ مراجعان از کمبود کادر صحی و دارو شکایت دارند.

همزمان با دوامدار شدن جریان جنگ‎ها در شهر قلعه‎نو مرکز ولایت بادغیس؛ شماری از بیمار داران در این ولایت، از کمبود امکانات و تجهیزات و کادردرمانی در بیمارستان ولایتی قلعه‌نو نگران اند.
به گفته‌ی آنان اکثریت از بخش های بیمارستان ولایتی قلعه ‏نو مسدود است و نیز در برخی از بخش‌های این بیمارستان تجهیزات طبی و کادر درمانی کمبود و اندک است.
این بیمار داران می‎گویند: مشکلات موجود در بیمارستان ولایتی باید به زودی رفع گردد تا بیماران به خوبی زیر درمان و مراقبت قرار داده شود.
برخی از پزشکان نیز تائید می‎کنند که بخش‌های نسائی ولادی، داخله عمومی و اطفال در بیمارستان ولایتی قلعه‏ نو مسدود است و پرسونل این بخش‌ها محل را ترک کرده اند.
اوضاع نامناسب بیمار داران و مشکلات در بیمارستان ولایتی قلعه‎‏نو فعالان مدنی بادغیس را نیز نگران ساخته است.
محمد صدیق عاطف یکتن از فعالان مدنی می‎گوید: در شرایط فعلی که هر لحظه غیر نظامیان قربانی نبردها می‌شوند، کمبود تجهیزات و کادر درمانی در بیمارستان برای مردم مشکل ساز است.
وی از دولت انتظار دارد تا کادر درمانی و تجهیزات طبی را در بیمارستان فراهم سازند.
از سوی هم مسئولان صحی در بادغیس می‌گویند: تعداد از پرسونل صحی بیمارستان ولایتی قلعه‎نو با شدت جنگ محل را ترک نموده و این عمل موجب مشکلات در بعضی بخش‌های این بیمارستان شده است.
داکتر عبدالطیف روستایی رئیس صحت عامه بادغیس گفت که: درحال حاضر بخش عاجل بیمارستان ولایتی قلعه‎نو به روی بیمار داران باز است و به مشکلات شهروندان رسیده‌گی می‌شود.
وی افزود؛ با شدت جنگ برخی بخش‌های شفاخانه ولایتی قلعه‌نو بجز بخش عاجل این بیمارستان مسدود شده بود و تلاش می‌شود تا امروز بخش‌ اطفال و داخله و سایر بخش‌ها فعال ساخته شود.
به گفته‎ی روستایی؛ امکانات و تجهیزات کافی در بیمارستان وجود دارد و هم اکنون 12 تن از پرسونل صحی بشمول رئیس صحت عامه در بخش عاجل شفاخانه مصروف رسیده‌گی به بیماران هستند.
این درحالیست که از شش روز به اینسو نبردها در شهر قلعه ‏نو مرکز ولایت بادغیس بگونه‎ی وقفه‎ی جریان داشته است.
در نتیجه‎ی تیر اندازی طرفین دها تن از افراد ملکی کشته و زخمی شده و نیز این امر موجب آواره گی هزاران فامیل از شهر قلعه‎نو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.