طالبان با ماین گذاری و کندن کاری؛ مسیر راه قلعه نو _قادس را مسدود کردند

گروه طالبان مسلح با کار گذاری ماین و کندن کاری بخشی از راه مواصلاتی قلعه نو- قادس، این مسیر را به روی تردد دو طرف مسدود ساختند.
بهاالدین قادسی عضو شورای ولایتی ولایت بادغیس با بیان این خبر می گوید: طالبان مسلح ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) راه مواصلاتی قلعه نو – قادس را در دره ی قرچغی این ولسوالی با کارگذاری ماین های کنارجاده‌ی و کندن کاری مسدود نموده اند.
به گفته آقای قادسی؛ این گروه قسمتی از این راه را با استفاده از یک عراده بلدوزر تخریب و آنرا بسته اند.
قادسی گفت: بعد از این کار طالبان مسلح تا به حال هیچ موتر مسافر بری از مرکز ولسوالی قادس، ویاهم از شهر قلعه نو به دلیل تخریب راه و فرش بودن ماین ها در این بخش، تردد نداشته است.
باشنده گان ولسوالی قادس نیز در تماس تیلفونی از مسدود بودن این مسیر سخن زده و از این کار ابراز نگرانی نموده اند.
به گفته این باشنده گان: افراد گروه طالبان در حال حاضر نیز در نقاط مرتفع دره قرچیغی نیز حضور دارند.
در همین حال فرماندهی پولیس ولایت بادغیس با رد مسدود بودن مسیر راه قلعه نو_قادس و کارگذاری ماین ها و کندن کاری این مسیر توسط طالبان می گوید: موتر های مسافربری از این مسیر در حال حاضر تردد دارند.
سمونوال شیر آقا الکوزی آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت بادغیس گفت: هم اکنون مسیر راه قلعه نو_قادس به روی رفت و آمد مسافران و کاروان های نیروهای امنیتی باز بوده اما در صورت کارگذاری ماین ها در این مسیر، نیروهای امنیتی و دفاع افغان مصمم به پاکاری سرک هستند.
آقای الکوزی افزود؛ به تازه گی نیروهای امنیتی به محل فرستاده شده است.
مسیر راه قلعه نو _قادس از راه های پرتردد در ولایت بادغیس است که باشنده گان ولسوالی های قادس و جوند از این طریق به شهر قلعه نو مرکز این ولایت رفت و آمد دارند.
این در حالیست که در این اواخر دره قرچغی واقع در این مسیر به یکی از مناطق نا امن مبدل شده و نیروهای امنیتی هر روز با گروه طالبان، در این محل درگیر هستند.
خبر : حبیب فوزی
ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.