کاهش حملات تهاجمی طالبان مسلح با آغاز بمباردمان هوایی در بالامرغاب

مسئولان در فرماندهی پولیس ولایت بادغیس از کاهش حملات افراد وابسته به طالبان مسلح در پی بمباردمان هوایی نیروهایی افغان و خارجی در بالامرغاب خبر می دهند.

شیرآقا الکوزایی آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس می گوید: با آغاز بمباردمان هواپیما های نیروهایی افغان و خارجی؛ حملات تهاجمی طالبان علیه مواضع نیروهای امنیتی در ۴۸ ساعت گذشته کاهش چشم‌گیری یافته است.

سمنوال الکوزایی در تماس تلفنی به رادیو نریمان گفت:” حملات هوایی علیه طالبان سبب شده تا سقف حملات این گروه در برابر نیروهای امنیتی کاهش یابد و اوضاع نسبت به گذشته بهتر شود”.

الکوزی می افزاید که: طالبان مسلح در حال حاضر از منازل مسکونی منحیث پایگاه و یا سنگر علیه نیروهای امنیتی استفاده می کنند.

آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس؛ مدعی است که در جریان حملات هوایی نیروهای افغان و خارجی علیه طالبان مسلح در بالامرغاب؛ بیش از 50 تن از نفرات این گروه کشته و زخمی شدند.

همچنان در یک خبر دیگر، سخنگوی والی بادغیس در صحبت با رادیو نریمان مدعی شده است که ساعات اولیه شامگاه روز گذشته (یکشنبه) مواضع طالبان مسلح در ولسوالی آبکمری نیز آماج حملات هوایی قرار گرفته است.

وی تاکید دارد که: در این حملات به نفرات طالبان مسلح تلفات و خسارات‌ی وارد شده است اما جزییات دقیق‌ی در دست نیست.

طالبان مسلح تا اکنون در پیوند به این ادعاهای مسوولان محلی تبصره ی نکرده اند.

 

خبر: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.