در تازه ترین درگیری ها در بالامرغاب؛ ده منسوب امنیتی کشته و ده ها تن دیگر تسلیم طالبان شدند

تازه ترین گزارش ها حاکی از آنست که دست کم ده تن از اعضای نیروهای امنیتی افغان مستقر در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس؛ در تازه ترین درگیری های مسلحانه جان باخته و چندین پاسگاه امنیتی نیز به تصرف طالبان در آمده است.
یک مسوول ارشد محلی در بالامرغاب که نمی خواهد نامی از او گرفته شود، می‌گوید: طالبان مسلح حوالی ساعات اولیه بامداد امروز جمعه بر چندین پاسگاه امنیتی مربوط به پولیس محلی، پولیس ملی و ارتش ملی حمله نموده که منجر به سقوط این پاسگاه ها شدند.
این مسوول محلی می افزاید که: ده ها تن از اعضای نیروهای امنیتی با سلاح و مهمات دست داشته خویش به گروه طالبان تسلیم شدند.
منبع با ابراز نگرانی همچنان می افزاید: در صورت که در کم‌ترین فرصت کمک لازم صورت نگیرد، سایر بخش ها نیز بدست طالبان سقوط خواهد نمود.
بر اساس اظهارات منبع؛ مناطق موسوم به ” درویش محمدی، کپه ی بابا، جر گله گاو و جوی خواجه” از جمله بخش ی های محسوب که امروز جمعه بدست نفرات طالبان سقوط نموده است.
براساس آمار های اعلام شده؛ در عرض کم‌تر از دو هفته گذشته ده ها عضو نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی بالامرغاب قربانی شده و ده ها تن دیگر نیز اسیر و یا به طالبان مسلح تسلیم شدند.
گفته می شود که در حال حاضر تمامی نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی بالامرغاب؛ در مرکز این ولسوالی جابجا می باشند.
اما طالبان مسلح تا اکنون در پیوند به این تحولات با رسانه ها ابراز نظری ننموده اند.
قابل ذکر است که مسوولان محلی و باشندگان بالامرغاب از نزدیک به دو هفته نگرانی های خویش را مبنی بر سقوط و یا جدی شدن وضعیت امنیتی در این ولسوالی مطرح نموده اما دولت مرکزی به سادگی از کنار این موضوع عبور نمودند.

خبر : حبیب فوزی
ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.