سنگ تهداب یک باب مکتب در بادغیس گذاشته شد

سنگ تهداب یک باب مکتب متوسطه نسوان در ولسوالی مقر ولایت بادغیس؛ با هزینه نزدیک به هفت میلیون افغانی از سوی مسوولان محلی این ولایت گذاشته شد.

مسئولان در ریاست معارف بادغیس می گویند؛ ساختمان این مکتب که دارای 10 صنف درسی و دو اتاق اداری می باشد، در یک منزل به گونه‌ای پخته و اساسی اعمار میگردد.

زکریا رحیمی رئیس معارف بادغیس میگوید: این مکتب با هزینه ای نزدیک به هفت میلیون افغانی از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی و در چوکات پروژه اقراء ساخته می شود.

آقای رحیمی گفت: این مکتب در روستای  موسوم به لامانی خارستان ولسوالی مقر اعمار میگردد که قرار است در عرض پنج ماه آینده به پایه اکمال برسد.

رئیس معارف بادغیس اضافه نمود: همزمان با این مکتب؛ کار اعمار دوازده باب مکتب دیگر نیز در چوکات پروژه اقراء و از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی در ولسوالی های مقر و جوند در طی هفته جاری آغاز خواهد شد.

گفته می شود که 255 باب مکتب در طی دو سال آینده در ولسوالی های قادس، مقر، جوند، آبکمری و بالامرغاب ولایت بادغیس قرار است از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی ریاست احیا و انکشاف دهات بادغیس و در هماهنگی ریاست معارف این ولایت تطبیق و عملی گردد.

 

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.