در ادامه عملیات غالب ۱۸؛ دوازده طالب مسلح بشمول یک منسوب کماندو در بادغیس کشته شدند

مسوولان محلی در ولایت بادغیس از کشته شدن کشته دست کم 11 طالب مسلح در ادامه علمیات غالب 18 در ولسوالی آبکمری این ولایت خبر می دهند.

محمد ابراهیم فضلی فرمانده لوای سوم ارتش ملی در ولایت بادغیس می گوید: نفرات طالبان مسلح حوالی ساعات اولیه شب گذشته (شنبه شب) حملاتی را علیه قطار نیروهای امنیتی واقع در منطقه ی موسوم به ” مبارک شاه ” ولسوالی آبکمری براه انداخته که در نتیجه یازده عضو این گروه کشته شدند.

ژنرال محمد ابراهیم فضلی می افزاید که: در پی آتش نفرات وابسته به طالبان مسلح یک منسوب کماندو نیز جان باخته و سه تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

براساس اظهارات فرمانده لوای سوم ارتش ملی مستقر در بادغیس؛ حملات طالبان مسلح بیشتر از پنج ساعت به طول انجامیده که در نهایت نفرات این گروه مجبور به عقب نشینی و ترک محل شدند.

اما طالبان مسلح تا اکنون در ارتباط به ادعای فرمانده لوای سوم ارتش ملی در ولایت بادغیس، تبصره ای ننموده اند.

نیروهای امنیتی افغان مستقر در ولایت بادغیس؛ روز شنبه عملیات خویش را درچوکات “عملیات غالب 18” در بخش های شمال شرقی ولسوالی آبکمری مجددا آغازنموده که به گفته ژنرال فضلی؛ این نیروها توانسته اند در روز نخست عملیات، مناطق مبارک شاه و سنگ زرد این ولسوالی را از وجود مخالفان مسلح پاکسازی نمایند.

عملیات غالب 18؛ از بیشتر از سه هفته به این طرف در ولایت بادغیس راه اندازی گردیده است که تا اکنون بخش های زیادی از ولسوالی آبکمری و قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده است.

مسوولان محلی در بادغیس مدعی اند که؛ با راه اندازی عملیات غالب 18؛ توانسته اند، ده ها تن از افراد وابسته به طالبان مسلح را به قتل رسانیده و مجروح نمایند.

عملیات غالب 18 در حالی از سوی نیروهای امنیتی افغان در ولایت بادغیس راه اندازی می شود که طالبان مسلح طی چند ماه اخیر؛ بخش های زیادی از این ولایت را از اختیار دولت بیرون نموده و تلفات سنگین ی را به نیروهای امنیتی وارد نمودند.

خبر: عصمت الله سهیل

ویراستار: حبیب الله فوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.