۱۱ طالب مسلح در دو رویداد جداگانه؛ قطعات کوماندو چرخبال های ارتش در بادغیس کشته شدند

در تازه ترین حملات نیروهای هوای و قطعات کوماندوی افغان در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس؛ حداقل 11 طالب مسلح کشته شدند.

ژنرال محمد ابراهیم فضلی فرمانده لوای سوم ارتش ملی در ولایت بادغیس می گوید: در پی حمله هوای چرخبال های ارتش در ولسوالی آبکمری این ولایت تلفات سنگین به گروه طالبان وارد شده است.

ژنرال فضلی می افزاید که: در نتیجه حمله نیروهای هوای که حوالی پس از چاشت امروز( سه شنبه) در منطقه ی موسوم به پده ی ولسوالی آبکمری انجام شد، هشت طالب مسلح کشته شده اند.

به گفته ژنرال فضلی در پی این حمله نیروهایی هوای؛ دست کم 35 عراده موتر سایکلت نفرات طالبان نیز تخریب شده است.

همچنان در یک خبر دیگر؛ در حملات قطعات کوماندو نیز سه طالبان مسلح هدف قرار گرفته‌ و جان باختند.
فرمانده لوای سوم ارتش ملی می گوید: در پی حمله قطعات کوماندو در منطقه پده ی ولسوالی ابکمری که شب گذشته( دوشنبه شب) انجام شد، سه طالب مسلح به شمول یک تک تیر انداز این گروه کشته شده است.
وی افزودکه: اجساد قربانیان همراه با سلاح های دست داشته شان که شامل؛ یک میل تک تیر انداز، یک میل پیکاد و یک میل کلاشینکوف می شود، در ساحه باقیمانده است.
اما طالبان مسلح تا اکنون در پیوند به ادعای فرمانده لوای سوم ارتش ملی در بادغیس تبصره ی نکرده اند.

این درحالیست که عملیات غالب 18 از یک هفته به این سو با اشتراک قطعات ویژه و سایر نیروهای امنیتی مستقر در بادغیس با حمایت قوای هوای کشور در مربوطات ولسوالی آبکمری این ولایت راه اندازی و تا حال جریان دارد.

بر اساس اظهارات مسوولان محلی در ولایت بادغیس؛ در این عملیات مناطق زیادی از وجود هراس افگنان پاکسازی و تلفات سنگین نیز به این گروه وارد شده است.

خبر: حبیب فوزی
ویراستار: عصمت سهیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.