کشته شدن چهار مامور پولیس در نخستین ساعات ختم آتش بس در بادغیس

بر اثر حمله ی  نفرات طالبان مسلح در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس؛ دست کم 4 مامور پولیس کشته شده اند.

طالبان مسلح با ختم میعاد آتش بس دو جانبه با حکومت افغانستان؛ از نیمه های شب گذشته ( یکشنبه شب ) حملات متعدد ی را علیه نیروهای امنیتی در بخش های مختلف ولایت بادغیس راه اندازی نمودند.

یک مسوول محلی در ولسوالی آبکمری ضمن تایید این رویداد می گوید: افراد وابسته به طالبان مسلح حوالی ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) بر یک پاسگاه پولیس ملی حمله نموده که منجر به کشته شدن چهار مامور پولیس و زخم برداشتن سه تن دیگر آنان شده است.

این مسوول محلی که از ذکرنامش خود داری می نماید، می افزاید که: این رویداد در منطقه ی کوچه زرد و پاسگاه ی موسوم به ” خالق تلو” ولسوالی آبکمری بوقوع پیوسته است.

موصوف از وارد شدن تلفات به افراد وابسته به طالبان مسلح ابراز بی خبری می نماید.

اما نقیب الله امینی سخنگوی فرمانده پولیس بادغیس می گوید: که در حمله ی شب گذشته طالبان مسلح در ولسوالی آبکمری؛ دو مامور پولیس کشته و یک تن دیگر زخم برداشته است.

او همچنان می افزاید که: در این رویداد چهار طالب مسلح نیز کشته و دو تن دیگر شان مجروح شدند.

در همین حال گزارش ها از ولسوالی های قادس، مقر و بالامرغاب این ولایت نیز حاکی است که نفرات طالبان مسلح با ختم میعاد آتش بس دو جانبه با حکومت افغانستان؛ حملات ی را علیه مواضع نیروهای امنیتی افغان براه انداخته که چندین ساعت ادامه یافته است.

گفته می شود که منسوبان ارتش ملی یک طالب مسلح را نیز حین حمله بر پاسگاه پولیس ملی در ولسوالی قادس این ولایت بازداشت نموده اما ریاست امنیت ملی این ولایت بلافاصله وی را با استفاده از ادامه آتش بس حکومت؛ آزاد نموده است.

آتش بس دو جانبه حکومت افغانستان با طالبان مسلح؛ از روز اول عید سعید فطر آغاز شده و تا ساعات پایان روز سوم؛ برای مدت سه روز از سوی گروه طالبان رعایت گردید.

هرچند حکومت افغانستان بر ادامه آتش بس با طالبان مسلح تاکید نموده است، اما این گروه پاسخ ی مثبت بر ادامه این آتش بس ندادند.

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.