فرمانده ارتش ملی در بادغیس: واحد های ارتش براساس فیصله شورای نظامی؛ دره ی بام را ترک کردند

گزارش ها حاکی است که قطعات ارتش ملی مستقر در دره ی بام ولسوالی قادس؛ این منطقه را شب گذشته ( سه شنبه شب ) ترک نموده و به مرکز ولسوالی مقر این ولایت جابجا شدند.

گفته می شود که با خروج قطعات ارتش ملی از منطقه دره ی بام ولسوالی قادس؛ بلافاصله طالبان مسلح اختیار این منطقه را بدست گرفتند.

فرمانده ی پایگاه/ لوای سوم ارتش ملی در بادغیس می گوید: واحد های ارتش بنا به فیصله ی شورای نظامی این ولایت؛ از منطقه ی دره ی بوم ولسوالی قادس نقل مکان نموده اند.

عبدالحی نشاط فرمانده پایگاه سوم ارتش ملی در بادغیس می افزاید که: شورای نظامی این ولایت؛ اخیرا بر عدم ضرورت این واحد های ارتش ملی در منطقه ی دره ی بام قادس رای داده و خواهان خروج این نیرو های از این منطقه شدند.

آقای نشاط علاوه می کند که: این قطعات در حال حاضر در مرکز ولسوالی مقر این ولایت جابجا شده و سپس براساس ضرورت؛ در مناطق مورد اعزام و مستقر خواهند شد.

قابل ذکر است که پیش از این فرماندهی پولیس این ولایت نیز قطعات خویش را از منطقه خیرخانه ولسوالی قادس بیرون کشیده و اعلام نمود که ضرورت ی بر موجودیت این نیروها در آن محل نبوده است.

این در حالیست که در عرض شش الی هفت سال از استقرار نیروهای امنیتی در مناطق دره ی بام و خیرخانه ولسوالی قادس؛ ده ها مامور پولیس ملی و محلی کشته و زخمی شدند.

خبر : عصمت سهیل

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.