گرامیداشت از عاشورای حسینی در بادغیس

قبل از چاشت امروز(یک شنبه) طی محفلی از دهم محرم یا عاشورای حسینی در مسجد جامع حضرت امام جعفر صادق (ع) در مرکز شهر قلعه نو تجلیل و گرامی داشت به عمل آمد.

این محفل با حضور هیئت رهبری مقام ولایت؛ ادارات دولتی، جمعی از روحانیون، جوانان و نوجوانان که تعداد شان به صدها تن میرسید تجلیل گردید.

امام جمعه مسجد جامع حضرت امام جعفر صادق هدف از محفل امروزی را یاد بود و گرامی داشت از شهادت امام حسین و یارانش بیان نموده و از تمام مسلمین خواست تا دست وحدت و یکپارچگی را بهم داده و از این روز تجلیل نمایند.

حجت الاسلام احسانی عاشورا را روز مقدس توصیف نموده و اضافه می نماید که؛ در این روز حضرت امام حسین به خاطر دفاع از دین و ایستادگی در برابر ظلم به شهادت رسیده است.

وی روز عاشورا را در راستای یکدیگر پذیری و بمنظور جلو گیری از بین رفتن سنت های الهی مفید عنوان نموده و فرهنگ عاشورا را یک فرهنگ سازنده می داند.

در حین حال شماری از عزا داران عاشورا می گویند که؛ این روز مختص به یک گروه از مسلمین نبوده بلکه تمام مسلمین عزای عاشورا سهم دارند.

در این روز در سال ۶۱ه-ق، حضرت امام حسین(ع) در سن ۵۸ سالگی بعد از نماز ظهر، مظلومانه و به حالت تشنگی و گرسنگی با هفتاد و دو تن از یاران شان در زمین کربلا به شهادت رسیدند و روزی است که شهادت اهل بیت و اصحاب امام حسین (ع) در آن به وقوع پیوسته است.

 

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.