طالبان مسلح 25 مرکز درمانی را در بادغیس مسدود نمودند

بر اساس تازه ترین گزارش ها، طالبان مسلح جهت جلوگیری از فعالیت کلینیک های صحی/ مراکز درمانی در برخی مناطق بادغیس 25 مرکز درمانی را  مسدود نمودند.

سرپرست ریاست صحت عامه بادعیس می گوید؛ طالبان مسلح با فرستادن نامه 25 مرکز درمانی را در مرکز و ولسوالی های جوند، قادس، بالامرغاب، مقر و شهر قلعه نو این ولایت از دو روز بدین سو مسدود ساخته اند.

داکتر عبدالطیف روستایی اضافه می نماید؛ این 25 مرکز یاد شده، پاسخگوی نیاز های صحی نیم از باشنده گان بادغیس بوده که با مسدود شدن این تعداد مراکز صحی درمانی اهالی مناطق و ولسوالی های یادشده با مشکلات صحی روبرو هستند.

سرپرست صحت عامه ی بادغیس علاوه می دارد؛ از آنجایی که این مراکز درمانی به دور از تسلط دولت و  در نقاط تحت حاکمیت طالبان قرار دارد، آنان هیچ نوع واکنشی در پیوند به مسدود/ باز بودن شان نشان داده نمیتوانند.

در همین حال معاون ولایت بادغیس نیز مسدود شدن این مراکز درمانی را در ولسوالی های این ولایت تائید نموده و اضافه می نماید؛ ضمن هدایت مقامات مرکزی در خصوص بازنمودن دوباره مراکز مسدود شده اقدام خواهند کرد.

فیض محمد میرزا زاده معاون ولایت بادغیس می افزاید، که پس از برسی های ارگانهای کشفی مبنی بر چیگونگی مسدود شدن مراکز صحی در ولسوالی های یاد شده، تلاش خواهند کرد تا این مراکز فوق را دوباره فعال سازند.

گفتنی ست چندی قبل نیز طالبان مسلح کارمندان هشت مرکز درمانی را تهدبد به مسدود بودن این مراکز نموده بودند.

اما طالبان مسلح تا اکنون تا در پیوند به این موضوع ابراز نظری ننمودند.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.