سرازیر شدن سیلاب ها در جوند جان دو باشنده ی این ولسوالی را گرفت

گزارش ها از ولسوالی جوند بادغیس حاکی ست که در اثر سرایز شدن سیلاب ها دو باشنده ی این ولسوالی جان باختند.

یک نماینده مردم جوند در شورای ولایتی بادغیس می گوید در پی ریزش باران های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها روز گذشته در این ولسوالی صد ها منزل مسکونی تخریب و هزاران راس مواشی تلف شدند.

عبدالله افضلی نماینده ی مردم در شورای ولایتی بادغیس بیان میدارد، در پی این سیلاب ها، مناطق “لاله بای”، “الله یار”، “جلایی” و اما بیشتر از همه “دره ی مرغاب” (مسیر دریای مرغاب)،  متضرر گردیدند.

آقای افضلی می افزاید بر اساس گزارش های اولیه، تا اکنون در این سیلاب ها افزون بر صد ها جریب زمین زراعتی؛ تعداد 5 پایه پلچک، 5 پایه ی برق، 300 منزل مسکونی به طور کلی و بیشتر از 300 منزل مسکونی دیگر قسماً تخریب گردیده است.

این نماینده مردم جوند در شورای ولایتی می گوید، بر اساس آمار اولیه، این سیلاب ها بیشتر از 2 هزار راس مواشی را از بین برده است.

به گفته ی آقای افضلی، در حال حاضر تیم اضطرار ولسوالی جوند در حال سروی آسیب دیده گان این رخداد بوده و احتمال افزایش آمار تلفات و خسارات وجود دارد.

گفتنی ست که دریای مرغاب که از دریا های بزرگ کشور به حساب می آید از قسمت های از ولسوالی جوند و بالامرغاب گذشته و هر از گاهی با طغیان آب و سرازیر شدن سیلاب های موسومی، سبب تلفات و خساراتی برای باشندگان این دو ولسوالی می شود.

 

خبر: رقیب ضرغام

ویراستار: مشعل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.