جان باختن فرمانده پایگاه 207 ارتش ملی در بادغیس

براثر سقوط یک پروند هلیکوپتر ارتش ملی در منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس پس از چاشت امروز سه شنبه؛ فرمانده پایگاه 207 ارتش ملی کشته و هشت سرنشین دیگر این هلیکوپتر زخم برداشتند.

فرمانده پولیس امنیه ولایت بادغیس با بیان این مطلب می گوید: روسایی امنیت ملی و شورای ولایتی بادغیس از جمله ی سرنشینان این هلیکوپتر بوده اند که در این رویداد زخم برداشته اند.

ژنرال عبدالروف تاج فرمانده پولیس بادغیس میگوید: هلیکوپتر حامل ژنرال محی الدین غوری فرمانده پایگاه 207 ارتش ملی در حال نشست بوده که با بروز مشکل فنی دچار این سانحه گردید.

ژنرال تاج می افزایدکه؛ قربانیان این رویداد بلافاصله توسط یک هلیکوپتر دیگر ارتش ملی که در محل قرار داشت به ولایت هرات منتقل شدند.

گفته میشود که این هلیکوپتر ارتش در روستای موسوم به ” روستای معاون دولت “؛ محل استقرار یکی از پایگاه های نیروهای مرزی مستقر در منطقه مورچاق بالامرغاب سقوط نموده است.

گزارش ها تائید نشده نیز حکایت از جان باختن یک افسر ارشد ارتش دارد اما مسوولان محلی در این مورد ابراز بی اطلاعی می نمایند.

این رویداد در حالی بوقوع می پیوندد که فرمانده پایگاه 207 ارتش در غرب کشور همراه با شماری از مسوولان محلی ولایت بادغیس جهت دیدار از قطعات نیروهای امنیتی مستقر در منطقه مورچاق؛عازم ولسوالی بالامرغاب بودند.

قابل ذکر است؛ نیروهای امنیتی افغان مستقر در ولایت بادغیس از دو روز به اینطرف عملیات مشترک را جهت بازپس گیری قلعه، بازار و بخش های دیگری منطقه مورچاق از طالبان مسلح راه اندازی نموده که گزارش میشود؛ نیروهای امنیتی توانسته اند بامداد امروز سه شنبه، وارد مناطق مذکور شوند.

قلعه مورچاق و برخی دیگر از بخش های این منطقه؛ نزدیک به دو ماه قبل در پی حملات سنگین طالبان مسلح که منجر به تسلیمی نزدیک به ۵۰ مامورمرزی شد، بدست گروه طالبان سقوط نمود.

خبر: حبیب الله فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.