خبرنگاران بادغیس با محکوم نمودن قتل زهیر؛ خواهان تامین امنیت بیشتر خبرنگاران شدند

خبرنگاران ولایت بادغیس در یک گرد همایی قتل نعمت الله زهیر؛خبرنگار محلی تلویزیون آریانا را محکوم نموده و از دولت خواهان تامین امنیت بیشتر شدند.

در نشستی که از طرف انجمن اجتماعی ژورنالیستان بادغیس و کمیته ی تامین امنیت و مصئونیت خبرنگاران این ولایت دایر گردیده بود، کشته شدن نعمت الله زهیر خبرنگار محلی آریانا نیوز در هلمند و یعقوب شرافت خبرنگار تلویزیون ملی در زابل را تقبیح نمودند.img_8398

خبرنگاران ولایت بادغیس در این گردهمایی از افزایش خشونت ها علیه خبرنگاران ابراز نگرانی کرده و از دولت خواهان تامین امنیت هر چی بیشتر خبرنگاران در سطح کشوری و محلی شدند.

شمیل احمد مشعل به نمایندگی از خبرنگاران ولایت بادغیس؛ در آغاز این نشست از مسوولان محلی خواست تا بر مصئونیت خبرنگاران این ولایت توجه جدی کنند.

به گفته ی مشعل؛ خبر نگاران در بادغیس به علاوه ی مشکلات امنیتی با مشکل عدم دسترسی بموقع منابع خبری دچار بوده که به گفته وی؛ برخی مقامات از شریک ساختن به موقع اطلاعات خبری با رسانه ها سر باز میزنند.

در همین حال والی بادغیس با تایید مشکلات فرا راه خبرنگاران و تقبیح خشونت ها علیه خانواده ی رسانه ها بر مصئونیت بیشتر این قشر تاکید کرد.

محمد انور اسحاق زی والی بادغیس گفت به مقامات محلی دستور خواهد داد تا معلومات خبری را به موقع با رسانه ها و خبر نگاران شریک نمایند.img_8415

با این حال محمد ناصر نظری رئیس شورای ولایتی بادغیس؛ نیز با تقبیح خشونت ها علیه خبر نگاران بر پشتیبانی از رسانه ها و خبرنگاران تاکید ورزید.

رئیس شورای ولایتی بادغیس از مسوولان محلی و نیروهای امینتی خواست برای تامین امنیت خبرنگاران ولایت بادغیس توجه جدی نمایند.

خبر نگاران بادغیس در حالی گرد هم آمده و از مصئونیت جانی شان نگرانی میکنند که گفته می شود در طی سال روان خشونت ها در برابر خبرنگاران افزایش یافته و چندی پیش نعمت الله زهیر خبر نگار آریانا نیوز در هلمند و یعقوب شرافت خبر نگار تلویزیون ملی در زابل در جریان ماموریت های رسمی شان کشته شدند.

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.