گزارش های ضد و نقیض از سقوط قلعه ی مورچاق و تسلیمی 80 مامور مرزی بدست طالبان حکایت دارد

گزارش های ضد و نقیض از سقوط قلعه مورچاق ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس و تسلیمی نزدیک به 80 مامور پولیس مرزی به طالبان مسلح خبر می دهند.

براساس این گزارش ها؛ مرکز / قرارگاه ی اصلی نظامیان مرزی شامگاه امروز جمعه بدست طالبان مسلح سقوط نموده و 80 مامور مرزی مستقر در آن تسلیم این گروه گردیدند.

شماری از مسوولان ارشد محلی که نمی خواهند نامی از آنان گرفته شود؛ ضمن تائید این رویداد می گویند که طالبان مسلح از چهار روز به اینطرف حملات سنگین ی را بالای یکی از دو مرکز اصلی ماموران مرزی در مورچاق به راه انداخته که در نهایت شامگاه امروز موفق به تصرف آن گردیدند.

این مسوولان انگیزه سقوط قلعه ی مورچاق در بالامرغاب را تمام شدن مهمات و حملات سنگین پی در پی طالبان مسلح در روز های گذشته اعلام می نمایند.

گفته میشود که ماموران مرزی مستقر در قلعه ی مورچاق ولسوالی بالامرغاب با جنگ افزار های مختلف به شمول دشکه، ماشیندار ثقیل، کلاشینکوف، راکت و وسایط نقیله مجهز بوده اند.

در همین حال مسوولان محلی در بادغیس مدعی اند که در چند روز اخیر نیروهای کمکی به منطقه اعزام شده اما ماین های کنار جاده ای عملیات این نیروها را با مشکل روبرو نموده است.

براساس اظهارات مسوولان محلی؛ نیروهای کمکی در یکی دیگر از پایگاه ( دوم ) نظامیان مرزی که در فاصله 6 تا 8 کیلومتری قلعه ی مورچاق قرار دارد؛ توسط چرخ بال های ارتش ملی پیاده شده بودند.

منطقه مورچاق در فاصله 35 کیلومتری مرکزی ولسوالی بالامرغاب و در حاشیه مرزی با کشور ترکمنستان قرار دارد که از اهمیت عمده ی برای دولت برخوردار است.

خبر: عبدالقادر

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.