در ادامه اعتراض باشندگان بادغیس؛ بزرگ راه قلعه نو– هرات همچنان مسدود است

مظاهره ی باشندگان بادغیس برای چهارمین روز متوالی در واکنش به آنچه بی توجهی حکومت مرکزی نسبت به اجرای پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی خوانده می شود، ادامه دارد.

صدها تن از باشندگان ولایت بادغیس پیش از چاشت امروز (یکشنبه) در شهر قلعه نو مرکز این ولایت طی گردهمایی؛ به تظاهرات خود ادامه داده وخواهان توجه جدی به مشکلات شان از سوی دولت مرکزی شدند.

این باشندگان با سر دادن شعارهای “ما سرک میخواهیم، سرک حق مسلم ماست” و… در اعتراض و واکنش به توقف کار سرک حلقوی و بی توجهی حکومت مرکزی به دروازه ی مقام ولایت تجمع کردند.

زین الدین یک تن از معترضان میگوید؛ ما (مردم بادغیس) همواره قربانی زد و بند های سیاسی، مخالفت های منطقوی و عملکرد تبعیض آمیز دولت مرکزی گردیده و هیچ پیشرفتی را در جریان بیشتر از یک دهه گذشته در پیوند به خواسته های اساسی و نیاز های اولیه خود شاهد نبودیم.

او می افزاید که پروژه سرک حلقوی یکی از پروژه های زیر بنایی و اساسی برای شهروندان به شمار میرود که کار آن چند سال قبل آغاز ولی تا اکنون نهایی و به بهره برداری نرسیده است.

عزیز الله یک تن دیگر از متعرضان هشدار میدهد؛ در صورت که دولت مرکزی به خواسته های آنان توجه ننماید؛ به اعتراض های خویش همچنان ادامه خواهند داد.

با این حال اعضای شورای ولایتی بادغیس که در جمع معترضان قرار داشتند؛ می گویند که؛ اعتراض آنان تا واکنش مثبت از سوی حکومت مرکزی همچنان ادامه خواهد داشت.

اعضای شورای ولایتی اضافه می نمایند؛ مسئولیت عواقب و بروز هرگونه چالش در پی این اعتراضات بدوش حکومت مرکزی بوده و عوامل که در مخالفت با آغاز کار سرک حلقوی قرار دارند پاسخگو خواهند بود.

در همین حال فیض محمد میرزا زاده معاون و سرپرست ولایت بادغیس می گوید که؛ خواست های باشنده گان این ولایت در طی چهار روز تظاهرات شان را به حکومت مرکزی انتقال داده است.

به گفته ی میرزا زاده مسوولان حکومت مرکزی وعده داده اند که در جریان یک ماه آینده کار سرک حلقوی آغاز گردد.

در همین حال انجینر محمود بلیغ وزیر فواید عامه در صحبت با رادیو نریمان می گوید که؛ که کار دیزاین دو سکشن سرک حلقوی تمام شده و دو هفته دیگر شرکت های قرار داد کننده بخاطر آغاز مجدد این سرک مشخص خواهد شد.

به گفته ی وزیر فواید عامه؛ آنان تلاش میکنند تا یک نیم ماه آینده کار دو سکشن را عملی آغاز نمایند.

این اعتراض بدنبال بی نتیجه ماندن سفر مقامات محلی و اعضای شورای ولایتی به مرکز کشور که ظاهرن نتیجه ی در قبال نداشته است، صورت می گیرد.

گفتنیست که اعتراض باشندگان بادغیس نسبت به بی توجهی و توقف پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی، وارد چهارمین روز خود گردیده و معترضین همچنان بر مسدود بودن شاهراه قلعه نو هرات تا واکنش مثبت از سوی حکومت مرکزی تاکید دارند.

 

گزارش : شفیق افغان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.