نود هفتمین سالروز استراد و استقلال کشور در بادغیس بزرگداشت شد

از نود و هفتمین سالروز استقلال کشور امروز (پنج شنبه) طی محفلی در شهر قلعه نو با حضور شماری ازمسوولان و شهروندان ولایت بادغیس تجلیل شد.

فیض محمد میرزا زاده معاون و سرپرست ولایت بادغیس؛ کسب ” استقلال ” کشور را نتیجه تلاش و فداکاری گذشتگان افغانان بیان داشته، حراست و پاسداری این ” میراث بزرگ ” را وظیفه فرد فرد افغانستان میداند.

معاون ولایت بادغیس گفت؛ وی به نیروهای امنیتی کشورش افتخار مینماید، زیرا آنان نشان دادند که تا اخرین رمق حیات شان از کشور خویش دفاع میکنند.

دگروال شیرحمزه دربندی رئیس ارکان لوای سوم ارتش ملی در بادغیس میگوید؛ نیروهای امنیتی افغان همواره در پهلوی مردم خویش قرار داشته و از کشور و مردم شان دفاع نموده اند.

رییس ارکان فرماندهی لوای سوم ارتش ملی تاکید کردکه؛ نیروهای امنیتی این کشور دیگر به دشمنان اجازه نخواهند که آرامش و ارزش های تاریخی مردم افغانستان را به چالش مواجه نمایند.

1 (1)

وی از مردم بادغیس خواست که باید در هر شرایط نیروهای امنیتی خویش را حمایت نمایند.

در این محفل برای شماری از سربازان و افسران نیروهای امنیتی افغان به پاس خدمات شان از طرف اداره محلی و نهادهای جامعه مدنی تقدیر نامه و گل توزیع گردید.

در همین حال به هدف تقدیر از کارکرد نیرو های امنیتی یکی از جاده های شهر قلعه نو به نام این نیرو ها مسمی شد.

افغانستان سال ۱۹۱۹ میلادی استقلال خویش را از دولت انگلیس (بریتانیا) بدست آورده و از آنزمان تا اکنون در ۲۸ اسد از این مناسبت گرامیداشت به عمل می آید.

 

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.