در خشونت های تازه در بالامرغاب؛ 83 طالب مسلح و 10 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند

در ادامه حملات طالبان مسلح بر پاسگاه های نیروهای امنیتی افغان مستقر در ولسوالی بالامرغاب بادغیس؛ دست کم 40 طالب مسلح کشته و 48 تن دیگر زخمی شدند.
سرپرست ولسوالی بالامرغاب می گوید طالبان مسلح حوالی ساعت 10 شب گذشته (دوشبنه شب) از چندین جهت بالای مواضع نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی هجوم آوردند که در پی مقاومت شدید نیروهای امنیتی؛ تلفاتی سنگین را متحمل شدند.
ضیاالدین اکازی سرپرست ولسوالی بالامرغاب می افزاید در این درگیری ها که تا بامداد امروز سه شنبه ادامه داشت؛ قاری احسان الله معاون رئیس تنظیمی برای 5 ولایت، ملا سرحدی فرمانده مرزی برای 5 ولایت و ملا فوجی فرمانده ضربتی بالامرغاب از فرماندهان مهم و کلیدی طالبان کشته شدند.
به گفته ی اکازی به علاوه تلفات و خساراتی که بر گروه طالبان مسلح وارد شده است، یک تانک زرهی این گروه نیز نابود گردیده است.
ولسوال بالامرغاب می افزایدکه در جریان درگیری چند ساعت گذشته؛ یک منسوب ارتش ملی کشته و 9 سرباز پولیس نیز زخم برداشته اند.
اکازی می گوید که در این جریان ابتدا 2 پاسگاه نیرو های پولیس بدست طالبان مسلح افتاد که بعد از چند ساعت درگیری دوباره از سوی این نیروها امنیتی مستقر در این ولسوالی تصرف شد.
گفته می شود که طالبان مسلح به کمیت بالا تر از 3 هزار نفر از تمام ولسوالی های بادغیس به شمول غورماچ و ولایات همجوار فاریاب و سرپل در این نبرد اشتراک داشتند.
این در حالیست که طالبان مسلح دو شب قبل نیز حملات گسترده یی را مبنی بر تصرف مرکز بالامرغاب علیه مواضع نیروهای امنیتی افغان مستقر در این ولسوالی راه اندازی نموده که با کشته شدن 15 طالب و زخم برداشتن 18 تن دیگر و به همین ترتیب مجروح شدن 8 نفر از نیروهای امنیتی انجامید.
خبر: حبیب فوزی
ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.