مسوولان محلی: دست کم 15 طالب مسلح در جریان خشونت های شب گذشته؛ در بالامرغاب کشته شدند

مسوولان محلی در بالامرغاب ولایت بادغیس مدعی اند که دست کم 15 طالب مسلح در نتیجه رویاروی با نیروهای امنیتی افغان مستقر در این ولسوالی کشته و 18 تن دیگر زخم برداشته اند.

ضیاالدین اکازی سرپرست ولسوالی بالامرغاب می گوید؛ طالبان مسلح ساعت ده شب گذشته از چندین جهت بالای مواضع نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی حمله نموده که تا ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه ادامه داشته است.

اکازی گفت؛ در جریان حملات شب گذشته طالبان مسلح، چهارپاسگاه پولیس ملی به تصرف طالبان مسلح آمده بود که بامداد امروز در پی عملیات مشترک و ” گسترده ” نیروهای امنیتی؛ مجددا در اختیار نیروهای امنیتی مستقر در بالامرغاب قرار گرفت.

سرپرست ولسوالی بالامرغاب می افزاید که در نتیجه حملات چندین ساعته طالبان مسلح و نیروهای امنیتی افغان؛ 5 مامور پولیس و سه منسوب ارتش ملی نیز زخم برداشته اند.

خبرنگار نریمان نیز که در ساحه قرار دارد تائید می کند که طالبان مسلح؛ از نزدیک به 10 استقامت بر مواضع واحدهای ارتش ملی و قطعات پولیس ملی و محلی حمله نموده بودند.

براساس اظهارات خبرنگان نریمان؛ گفته می شود که طالبان مسلح از چندین روز به اینطرف از بخش های مختلف بادغیس جهت تصرف مرکز بالامرغاب به این ولسوالی تجمع نموده بودند.

در حال حاضر وضعیت در منطقه آرام توصیف شده و گفته میشود درگیری ها پایان یافته است.

اما طالبان مسلح تا اکنون در پیوند به ادعای مسوولان محلی در بالامرغاب تبصره ی ننموده اند.

این در حالیست که روز گذشته معاون والی بادغیس نیز از کشته شدن سه طالب مسلح در پی فیر هاوان سربازان ارتش ملی در بالامرغاب خبر داده بود.

خبر: شفیق افغان

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.