80 مخالف مسلح دولت در جوند به پروسه صلح پیوست شدند

یازده گروه مخالفان مسلح دولت در ولسوالی جوند ولایت بادغیس بعد از ظهر امروز(دوشنبه) با جنگ افزار های دست داشته شان شامل پروسه صلح گردیدند.

مسوولان شورای عالی صلح بادغیس میگویند؛ این گروه ها که تعداد شان به 80 نفر میرسد پیش از این در ولسوالی جوند فعالیت ضد دولتی داشته اند.

عبدالخلیل اچکزی رئیس شورای عالی صلح بادغیس گفت که؛ این گروه ها مربوط ولسوالی جوند بوده است که براساس فعالیت ریاست امنیت ملی ولایت بادغیس جذب پروسه صلح شدند.

وی اضافه نمود که؛ این  گروه ها از هشت سال به اینطرف در صفوف مخالفان مسلح دولت فعالیت نموده و در سقوط این ولسوالی در سال گذشته نقش اساسی داشته اند.

1

در همین حال محمد یوسف میرزایی یک تن از فرماندهان پیوست شده دلیل مخالفت با دولت را تشویق و ترغیب برخی از علما در ولسوالی جوند می خواند و می گوید که؛ تبلیغ برخی از علمای دینی بر علیه دولت انگیزه ی بود برای پیوستن به صفوف طالبان مسلح.

وی که در سقوط یک سال پیش ولسوالی جوند سهم داشته می افزاید که؛ در آن یورش مقداری از سلاح و مهمات دولت را با خود برده و در تخریب تاسیسات نظامی و دولتی نیز دست داشته است.

اما حال با پیوستن به دولت و پروسه ی صلح قصد خدمت برای مردم و دولت و همچنان جبران اشتباهات گذشته ی خود را دارد.

این در حالیست که در اواخر هفته گذشته یک گروه 12 نفری از مخالفان دولت که در مربوطات ولسوالی آبکمری و شهر قلعه نو فعالیت ضد دولتی داشتند شامل پروسه صلح گردیدند.

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.