آموزش ” پیوند نهال پسته” برای ده ها باغدار در بادغیس

مسوولان در ریاست زراعت بادغیس از برگزاری چندین برنامه آموزشی در بخش پیوند نهال پسته  خبر میدهند.

حفیظ الله بینش رئیس زراعت بادغیس در گفتگو با رادیو نریمان تدویر این چنین برنامه ها را در بخش زراعت به ویژه بادغداری بسیار تاثیر گزار میداند.

آقای بینش اضافه میکند که؛ در نخستین برنامه ی پیوند حدود پنجاه باغبان از برخی ولسوالی های ولایت بادغیس شرکت داشتند.

وی افزود میکند که؛ در برنامه دیگری نیز که در ماه سرطان بنابر تقاضای کشاورزان به ویژه باغداران برگزار شده بود تعداد کثیری از کشاورزان بادغیس در آن شرکت ورزیده بودند.

در همین حال شماری از باشندگان وکشاورزان بادغیس  نیز از برگذاری چنین برنامه های استقبال میکنند.

این باشندگان و کشاورزان راه اندازی چنین برنامه های را در امر بادغداری خوب و به ثمر رساندن بهتر باغ های پسته بسیار تاثیر گزار عنوان میکنند.

اینان در بخش دیگر از سخنان شان از مسئولین زراعت میخواهند جهت همکاری و آموزش های نوین کشاورزی هرچه بیشتر چنین برنامه های را روی دست گیرند.

با این حال کارشناسان بخش زراعت اقدام ریاست اداره زراعت بادغیس را بخاطر پیوند نهال پسته حمایت نموده و اضافه می نمایند که کشاورزان باید این پیوند استفاده موثر نمایند.

آنان خاطر نشان میسازند که؛ که دولت در بخش زراعت هر کاری که انجام دهد میتواند برای کشاورزان مفید باشد و کشاورزان نیز باید در این قسمت تلاش نمایند.

گفتنیست که در طی سال های گذشته بیشتر کشاورزان در بادغیس به احداث باغ های از جمله پسته پرداخته که هم اکنون تعدادی از این باغ ها به ثمر نشسته اند.

 

گزارش : ناصر اشکان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.