فرهنگیان بادغیس؛ نبود امنیت و اقتصاد باعث کمر رنگ شدن از تجلیل عید شده است

شهر قلعه نو مرکز بادغیس این روز ها شاهد بیر و بار ها و جم و جوش زیادی در آستانه ی فرا رسیدن عید سعید فطر است، از لبخند ها بر لب های شهروندان تا آمادگی های گوناگون برای تجلیل از این مراسم بزرگ مذهبی.

شماری از فرهنگیان به این باور اند که؛ در تجلیل عید از گذشته تا کنون تفاوت های نیز از دید اقتصادی و امنیت به وجود آمده است.

عبدالکریم نصرت یکتن از فرهنگیان به این باور است که؛ هم چشمی ها در تجلیل از عید و مصارف برای شماری از مردم از نگاه اقتصادی و نبود امنیت صدمه رسانده است.

وی اضافه می نماید که؛ نبود امنیت یک چالش بزرگ بوده که حتی در مراسم های مذهبی هم مردم را تحت تاثیر قرار داست است.

طوری که آقای نصرت چگونگی تجلیل از عید های گذشته را نسبت به امروز بهتر و ساده تر میداند.

در همین حال شماری از عالمان دین نیز عید روزه را یکی از بزرگترین جشن های شادی مسلمانان میخوانند.

مولوی محمد حنیف مهربان یکتن از علمای دین در گفتگو با رادیو نریمان نیز از مردم میخواهد تا از اسراف در روزهای عید جلوگیری کنند و بجای آن به همسایگان و دیگر خانواده های بی بضاعت کمک نمایند.

آقای مهربان اسراف بیش ازاندازه  در خرید کالا و شیرینی عیدی را از نگاه اسلام مردود شمرده و از مردم میخواهد تا از هر نوع زیاده روی در این امر خود داری کنند.

با این حال باشندگان بادغیس از فرا رسیدن عید سعید فطر ابراز خرسندی کرده و این مراسم بزرگ مذهبی شان را با سرور و شادمانی و همچنان آمادگی خاصی تجلیل خواهند کرد.

این باشنده گان در گفتگو با رادیو نریمان عید سعید فطر / عید روزه را یکی از عیاد بزرگ مذهبی دانسته و میگویند که؛ آمده استقبال ازین جشن بزرگ مذهبی میباشند.

شهروندان قلعه نو اما بیشتر از پیش با وجود تمام دغدغه ها، آلام و مصائب؛ سعی بر آن دارند تا روز های عید را با خوشی و سرور در فضای آرام تجلیل نمایند.

شماری از این باشنده گان از مردم میخواهند تا در روزهای عید از مصارف گزاف جلوگیری کرده و در حد توان با مستمندان همیاری کنند.

عید سعید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی مسلمانان است که همه مسلمین در سرتاسر جهان بعد از به پایان رسیده ماه مبارک رمضان در تجلیل آن می نشینند.

 

گزارش : ناصر اشکان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.