پیوست یک گروه 20 نفری طالبان مسلح به روند صلح در بادغیس

یک گروه طالبان مسلح  در ولسوالی جوند ولایت بادغیس بعد از ظهر روز گذشته ( شنبه ) با جنگ افزار های دست داشته شان شامل پروسه صلح گردیدند.

عبدالله افضلی معاون شورای ولایتی بادغیس میگوید؛ این گروه که تعداد شان به 20 نفر میرسد پیش از این در ولسوالی جوند فعالیت ضد دولتی داشته اند.

معاون شورای ولایتی افزود که؛ این گروه مربوط منطقه ی موسوم به ” فتن ” ولسوالی جوند بوده است که براساس فعالیت اداره محلی ولسوالی جوند، نماینده گان جوند در شورای ولایتی و محاسن سفیدان محل جذب پروسه صلح شدند.

وی اضافه نمود که؛ این گروه از هشت سال به اینطرف در صفوف طالبان مسلح فعالیت داشته و در سقوط این ولسوالی در ابتدای سال گذشته (1394) خورشیدی نقش اساسی داشتند.

براساس آمارهای اعلام شده ازسوی دفتر ولایتی شورای عالی صلح بادغیس، از بدو تاسیس این نهاد در بادغیس نزدیک به ۲۰۰۰ تن از نفرات طالبان/ مخالفان و ناراضیان مسلح دولت جذب پروسه صلح در این ولایت شده اند.

قابل ذکر است که اغلب شهروندان بادغیس پیوست این افراد را سمبولیک/ نمایشی توصیف نموده و  تاکید می نمایند که پیوست گروه های مسلح ناراضی هیچ تاثیری روی امنیت در این ولایت نگذاشته است .

خبر : عبدالعالم

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.