شهروندان شهر قلعه نو از قلت ” آب آشامیدنی صحی ” شاکی اند

این روز ها قلعه نو مرکز ولایت بادغیس با قلت آب آشامیدنی صحی مواجه است و شهروندان مسئولان اداره آبرسانی را در این زمینه به باد انتقاد می گیرند.

به گفته ی این شهروندان استفاده از واتر پمپ ها و زیاده روی در مصرف روز مره از سوی ادارات دولتی و برخی شهروندان سبب می شود که آب به صورت یک نواخت و متوازن برای تمام مشترکین شبکه آبرسانی توزیع نگردد.

برخی دیگر از این شهروندان درصحبت با رادیو نریمان میگویند؛ که عدم تقسیم درست و مساوی جریان آب از سوی اداره ی آبرسانی در نواحی چهار گانه ی قلعه نو چالش های زیادی را در زندگی عادی آنان رو نما کرده است و آنان نا گزیر از مسافات زیاد و از چاه ها آب مورد نیاز خود را تامین نمایند.

با گرم شدن هوا این شهروندان وضعیت کنونی را غیر قابل تحمل می خوانند، وضعیتی که به گفته ی شان مشکلات زیاد صحی و زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.

این شهروندان می خواهند که مسولان اداره آبرسانی غرض توزیع آب آشامیدنی جریان آب را در همه نواحی شهر به طور یک نواخت و منصفانه تنظیم نمایند تا همه از آب آشامیدنی به گونه ی یکسان مستفید شوند.

در همین حال مسوولان اداره آبرسانی بادغیس کم توجهی کارمندان این اداره را در قسمت آبرسانی شهری رد نموده وعنوان می دارند؛ که با گرم شدن هوا اکثریت باشندگان این شهر از آب نل غرض آبیاری استفاده می کنند که این امر باعث گردیده تا برخی از شهروندان با کمبود آب آشامیدنی روبرو شوند.

عبدالسلام محمدی آمر آبرسانی قلعه نو می گوید؛ در حال حاضر 2600 فامیل در این شهر از شبکه آب صحی استفاده می کنند و کارمندان آنان شب و روز در تلاش ارایه خدمات بهتر برای شهریان هستند.

وی می گوید که؛ نه تنها ادارات بل اکثر خانواده ها با استفاده از واتر پمپ ها و مصرف زیاد باعث شدند که آب به طور یکسان به همه نواحی نرسد.

آمر آبرسانی قلعه نو می افزاید در مناطقی که نل های آب وجود دارد این مشکل به زودی حل خواهد شد.

گفتنی ست که قلعه نو مرکز ولایت بادغیس از دیر ها بدین سو با مشکل نبود آب صحی آشامیدنی دست به گریبان است و اهالی این شهر با استفاده از آب نسبتن صحی زندگی روز مره شان را به پیش می برند اما در این اواخر دیده می شود که شبکه آبرسانی به قلت آب مواجه است و آب نسبتن صحی این شبکه نیز در بر آورده ساختن نیاز های مردم کم می آورد.

 

گزارش : ناصر اشکان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.