معترضان؛ دروازه ی اداره های” فواید عامه” و ” برق” بادغیس را بستند

باشندگان بادغیس در واکنش به آنچه بی توجهی حکومت مرکزی نسبت پروژه های زیر بنایی می خوانند مظاهره کردند.

صدها تن از باشندگان ولایت بادغیس پیش از چاشت امروز ( یکشنبه ) در شهر قلعه نو مرکز این ولایت طی همایشی؛ دست به تظاهرات زده وخواهان توجه ای جدی به مشکلات شان از سوی دولت مرکزی شدند.

این باشندگان با سر دادن شعارهای” ما سرک، آب، برق و امنیت میخواهیم، در اعتراض و واکنش به نبود برق، توقف کار سرک حلقوی و بی توجهی حکومت مرکزی دروازه های آمریت فواید عامه و برشنا شرکت را بستند.

محی الدین کریمی یک تن از معترضان میګوید؛ ما ( مردم بادغیس ) همواره قربانی سیاست های قومگرایانه و تبعیض آمیز دولت مرکزی گردیده و هیچ پیشرفتی در پیوند به خواسته های اساسی و اولیه مردم ما در جریان یک دهه گذشته صورت نگرفته است.”

او می افزاید که پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو و به همین ترتیب پروژه انتقال آب اشامیدنی به مرکز این ولایت و شروع مجدد کار سرک حلقوی  از پروژه های زیر بنایی و اساسی برای شهروندان به شمار میرود که کار آنان چند سال قبل آغاز ولی تا اکنون نهایی و به بهره برداری نرسیده است.

IMG_6157

نامبرده هشدار میدهد؛ در صورت که دولت مرکزی به خواسته های آنان توجه ننماید؛ به اعتراض های خویش همچنان ادامه خواهند داد.

نقیب الله یک تن دیگر از شهروندان معترض بادغیسی میگوید؛ در عرض بیشتر از ده سال گذشته هیچ کاری بنیادی دراین ولایت از سوی دولت مرکزی و مسوولان محلی صورت نگرفته است.

محمد ناصر نظری رئیس شورای ولایتی بادغیس که در جمع معترضان قرار داشت؛ اعتراض های مدنی را حق شهروندان این ولایت دانسته و اضافه کرد که شورای ولایتی بادغیس از حقوق مدنی مردم در هر حالت دفاع میکند.

رئیس شورای ولایتی بادغیس ادعای معترضان را مبنی بر کم توجهی دولت در برابر خواستهای شهروندان تائید نموده و تاکید کرد؛ در صورت که دولت در آینده نه چندان دور در پیوند به خواست ها و نیازهای شهروندان این ولایت اقدام ننماید؛ با راه اندازی دست به حرکت های مدنی بیشتر خواهند زد.

در همین حال فیض محمد میرزا زاده معاون و سرپرست ولایت بادغیس برای منتقل نمودن خواست های باشنده گان این ولایت به حکومت مرکزی اطمینان بخشید.

گفتنیست که اعتراض باشندگان بادغیس نسبت به بی توجهی و توقف پروژه های سرک حلقوی، آب آشامیدنی و برق وارداتی در حالی بالا می گیرد که قبل از این نیز قلعه نو مرکز این ولایت حرکات اعتراضی و همایش های مدنی اما بی ثمری را از این منظر شاهد بوده است.

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.