اخاذی تفنگداران مسلح ناشناس در بزرگ راه قلعه نو- هرات

شماری از مسافران بزرگ راه بادغیس – هرات؛ از اخاذی های تفنگداران مسلح در این بزرگ راه خبر میدهند.

این مسافران در گفتگو با خبرگزاری نریمان؛ از ادامه اخاذی های غیر قانونی در مسیر جاده قلعه نو مرکز ولایت بادغیس- هرات ابراز نگرانی کرده و تاکید می ورزند؛ در صورت که جلو این کار گرفته نشود، عواقب بدی را برای مسافرین و رانندگان در امتداد این جاده در پی خواهد داشت.

آنان میگویند که افراد مسلح در دو بخش؛ در مسیر بزرگ راه قلعه نو- هرات؛ و از مسافران و رانندگان پول دریافت مینمایند.

مسافران مذکور که از افشای هویت خود داری مینمایند؛ ابراز می دارند که این تفنگداران مسلح در مسیر مربوطات منطقه دهستان آبکمری؛ واقع در مسیر جاده قلعه نو- هرات ایستگاه های را ایجاد نموده و از مسافران و رانندگان پول دریافت مینمایند.

گفته میشود که این تفنگداران در فراز پاسگاه خویش، درفش دولت افغانستان را نیز بلند نموده و در ساحه ان از شهروندان این کشور با توسل به زور اخاذی مینمایند.

در همین حال مسولان محلی در ولایت بادغیس از موجودیت و اخاذی این تفنگداران مسلح ابراز بی خبری مینمایند.

محمد خالد صافی مسوول مطبوعاتی اداره مقام ولایت بادغیس میگوید؛ هرچند در این ارتباط شکایت را از سوی شهروندان / مسافران و رانندگان مسیر جاده قلعه نو – هرات دریافت ننموده اما با انهم این موضوع را به سبب رسانه ای شدن دنبال کرده است.

صافی مدعی شد؛ در صورت که چنین موضوع وجود داشته باشد، با عاملان آن برخورد خواهد شد.

مسوول مطبوعاتی اداره مقام ولایت بادغیس تاکید می ورزد که این مسئله ( نگرانی ) شهروندان / مسافران مسیر قلعه نو – هرات به شدت از سوی نهادهای امنیتی دنبال خواهند شد.

فرماندهی پولیس بادغیس نیز ازاین موضوع اظهار بی اطلاعی نموده و می افزاید؛ هرگاه چنین افراد و واحدهای در این مسیر وجود داشته باشد؛ مربوط انان نیست.

شورای ولایتی بادغیس نیز از عدم دریافت شکایت ی؛ مبنی برا خاذی ماموران دولتی یا نیرو های خیزش مردمی به این اداره خبر داده و می افزاید که؛ شورای ولایتی بادغیس در این زمینه تحقیقات را به راه خواهند انداخت.

این شورای تاکید می ورزد؛ در صورت صحت این موضوع، با جدیت و قاطعیت با متخلف/ متخلفان بر خورد قانونی خواهند شد.

این در حالیست که از نزدیک به دو سال به اینطرف با وخیم تر شدن وضعیت امنیتی افراد و گروه های در بخش های از این ولایت عرض و اندام نموده اند اما همواره نهادهای امنیتی و به ویژه اداره امنیت ملی؛ تاکید بر زیر نظر داشتن آنان داشتند.

اما ریاست امنیت ملی بادغیس نیز از وجود چنین افراد و گروه های در مسیر جاده قلعه نو- هرات ابراز بی خبری نمودند.

همزمان به ان کارشناسان موجودیت افراد و گروه های این چنینی را نقض صریح قانون دانسته و ادامه آنرا ترویج یک روند بسیار خطرناک برای نهادهای امنیتی اعلام میدارند.

این کارشناسان تاکید می ورزند که عدم توجه به همچون اقدام های غیرمسوولانه؛ باعث اخاذی و بی بندباری های بزرگتر و نگران کننده خواهند گردید.

هرچند مسافران در مسیر جاده قلعه نو- هرات از نزدیک به دو ماه از اخاذی های غیر قانونی تنفگداران مسلح در مربوطات بند زرمست ولسوالی آبکمری شکایت و ابراز نگرانی مینمایند اما تا اکنون مسوولان محلی حداقل این موضوع را تائید نمی کنند.

گزارش : اشکان و فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.