طالبان مسلح؛ بخشی از مسیر جاده قلعه نو – قادس را تصرف نمودند

شماری از باشنده گان ولسوالی قادس ولایت بادغیس از تصرف بخشی از مسیر جاده قلعه نو – قادس؛ در منطقه موسوم به قرچغی بدست طالبان مسلح خبر داده ومیگویند که؛ این جاده از ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه بروی عابران مسدود شده است.

آنان از مسوولان محلی می خواهند؛ تا برای باز پس گیری این نقاط و باز نمودن مجدد این جاده بروی عابران اقدام نمایند.

حبیب الله باشنده ولسوالی قادس در مصاحبه با خبرگزاری نریمان میگوید؛ سقوط بخشی از مسیر جاده قلعه نو- قادس؛ واقع در منطقه قرچغی بدست طالبان مسلح میتواند یک تهدید جدی برای امنیت مرکز قادس و شهر قلعه نو؛ مرکز این ولایت باشد.

وی دلیل سقوط این بخش را بدست طالبان مسلح؛ عدم مدیریت درست و نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی مستقر در این منطقه عنوان نموده وهمچنان از مسوولان محلی می خواهد تا برای واپس گیری این ساحه اقدام فوری نمایند.

قمرالدین باشنده منطقه قرچقی ولسوالی قادس میگوید؛ که طالبان مسلح از نیمه های شب گذشته وارد منطقه ی موسوم به بازار این منطقه شدند که در حال حاضر باعث آزار و اذیت باشنده گان ولسوالی های جوند و قادس که از این مسیر به مقصد مرکز ولایت رفت وآمد دارند، شده اند.

وی اضافه می نماید که؛ منطقه قرچغی که درمسیر جاده قلعه نو – قادس موقعیت دارد پیش از این از جمله معدود مناطق امن در بادغیس محسوب میگردید ولی اکنون این منطقه به یکی از نا امن ترین ساحات تبدیل شده است.

در همین حال بهاوالدین قادسی عضو شورای ولایتی بادغیس نگرانی باشنده گان قادس را تائید نموده و اضافه می نماید که؛ دولت باید به زود ترین وقت بخاطر باز پس گیری این بخش اقدامات جدی و عملی نماید.

این عضو شورای ولایتی بادغیس تاکید می کند؛ آنان نگرانی باشنده گان قادس را از حضور طالبان مسلح در مسیر جاده قلعه نو – قادس با مسوولان ذیربط ولایتی شریک نموده اند ولی ظاهرا تا اکنون هیچ اقدامی در این پیوند انجام نشده است.

وی اضافه نمود که؛ شب گذشته نیروهای امنیتی مستقر در منطقه قرچغی بدون هماهنگی عقب نشینی نمودند که در حال حاضر در ساحه موسوم به “کته گریان” در امتداد جاده قلعه نو – قادس، حضور دارند.

با این حال مسوولان محلی در ولایت بادغیس تصرف منطقه قرچغی؛ واقع در مسیر راه قلعه نو – قادس را رد می نمایند.

خالد صافی سخنگوی والی بادغیس میگوید؛ آنان برنامه هایی را برای تصفیه و پاک سازی بخش های ولسوالی قادس از وجود طالبان مسلح دولت روی دست دارند که به زود ترین وقت آغاز میشود.

سخنگوی والی بادغیس؛ عدم هماهنگی بین نیروهای امنیتی را نیز رد کرده و اضافه میکند که؛ هماهنگی کامل بین نیروهای امنیتی در این ولایت وجود دارد.

او؛ اظهارات باشندگان ولسوالی قادس و شورای ولایتی این ولایت را مبنی بر عقب نشینی نیروهای امنیتی از منطقه قرچغی را نیز رد نموده و خاطر نشان میسازد که؛ دشمن در ولایت بادغیس توان رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارد.

این در حالیست که طالبان مسلح دو روز قبل حمله ی گروهی را بالای منطقه قرچغی ولسوالی قادس انجام داده اند که در نتیجه پنج طالب مسلح کشته و یک مامور پولیس نیز زخم برداشته است.

قرچغی در فاصله 10 کیلو متری غرب مرکز ولسوالی قادس و در امتداد جاده قلعه نو؛ مرکز این ولایت موقعیت داشته که پیش از این، از جمله ی مناطق امن آن ولسوالی به شمار میرفت.

گزارش : ناصر اشکان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.