کشته شدن سه طالب و یک زن؛ در درگیری های 24 ساعت گذشته در بالامرغاب

مسوولان ولایتی در بادغیس از کشته شدن سه طالب مسلح مهاجم در رویاروی با سربازان پولیس مرزی در مربوطات ولسوالی بالامرغاب این ولایت خبر میدهند.

فیض محمد مرزا زاده معاون مقام ولایت بادغیس در مصاحبه به خبرگزاری/ رادیو نریمان  میگوید؛ بیش از صد تن از نفرات وابسته به گروه طالبان؛ بر یک مرکز/ پایگاه ماموران پولیس مرزی در بالامرغاب حمله نموده که در نتیجه؛ سه طالب مسلح کشته و سه مامور پولیس مرزی نیز زخم برداشتند.

معاون والی بادغیس گفت؛ نفرات طالبان مسلح که تعداد شان بیش از 100 تن محاسبه شده است؛ عصر دیروز (یکشنبه) بر یک پایگاه اصلی ماموران پولیس مرزی مستقر در منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب حمله نموده که تا اکنون بصورت پراگنده ادامه دارد.

فیض محمد مرزا زاده معاون والی بادغیس مدعی شد که یک زن میان سال باشنده محل نیز در نتیجه اصابت فیر هاون بر منزلش کشته شده است.

هرچند گفته میشود که ارتباط این مرکز با سایر قطعات پولیس مرزی مستقر در مورچاق از ابتدا حملات نفرات طالبان مسلح قطع میباشد اما مسوولان ولایتی؛ این قطع تماس را ناشی از آسیب دیدگی کابل کانال مخابراتی مرکز مذکور اعلام داشته و تاکید مینمایند که همچنان از طریق تلفن های همراه تماس دارند.

مرزا زاده مدعی است که؛ شدت درگیری میان مرزبانان و نفرات گروه طالبان کاهش یافته و حالا بصورت پراکنده شلیک های احساس میشود.

اما طالبان مسلح تا اکنون در پیوند به این رویداد و یا ادعای مسوولان ولایتی در بادغیس ابراز نظری ننموده اند.

مسوولان محلی خاطرنشان می سازندکه؛ تعدادی از قطعات کماندو نیز بامداد امروز دوشنبه به محل اعزام شده اند که در صورت ضرورت وارد عمل خواهند شد.

ولسوالی بالامرغاب از جمله ی بخش های نسبتا نا ارام در بادغیس به شمار می رود که طالبان مسلح در مربوطات آن حضور پررنگ ی دارند.

خبر: محمد ناصر اشکان

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.