صف آرایی حامیان ملا رسول؛ فرمانده انشعابی طالبان در بادغیس

ده ها تن از نفرات طالبان مسلح در بادغیس؛ حمایت خویش را از ملا رسول یکی از رهبران انشعابی این گروه اعلام نمودند.

تصاویری که بدست مجموعه رسانه ای نریمان رسیده است نشان میدهد که؛ این افراد در منطقه موسوم به “بویه ی جهاندوستا” ولسوالی قادس طی یک گردهمایی حمایت خویش را از ملا رسول اعلام داشته اند.

در این تصاویر دیده میشودکه، عبدالغفور طوفان؛ فرمانده مسلح ناراض مخالف دولت که چندی پیش گروه طالبان را ترک و به پروسه ی صلح پیوسته بود، میان این افراد میباشد.

مسوولان در شورای عالی صلح بادغیس میگویند؛ عبدالغفار طوفان از سه هفته بدین سو  از چوکات این شورا خارج ساخته شده و شامل معاش و امتیازات این شورا نیست.

عبدالخلیل اچکزی رئیس کمیته صلح بادغیس گفت؛ عبدالغفار طوفان قبل از این از تمام امتیازات این شورا بر خوردار بوده و در حال حاضر این شخص از سوی این کمیته حمایت نمی شود.

رئیس شورای عالی صلح بادغیس می افزاید؛ رویاروی این فرمانده با یکی دیگر از فرماندهان طالبان مسلح در منطقه؛ سبب شده است که وی حمایت خود از ملا رسول اعلان کند و در مقابل افراد ملا اختر منصور قرار گیرد.

2

در همین حال فرمانده پولیس بادغیس نیز با تایید این خبر میگوید که؛ این فرد قبل از این عضو فعال خیزش های مردمی بوده و همکاری نزدیک با دولت داشته است.

ژنرال عبدالروف تاج فرمانده پولیس بادغیس از مردم می خواهد که به خواست های طالبان مسلح لبیک نگفته و از ورود افراد وابسته به این گروه در مناطق شان جلوگیری کنند.

گفتنی ست که این اولین موردی دوباره پیوستن اعضای شورای صلح با طالبان مسلح نیست، بل قبل از این نیز گزارش های از الحاق دو باره ی برخی افراد با طالبان نشر شده است.

هر چند شورای عالی صلح بادغیس؛ قطع رابطه فرمانده عبدالغفار طوفان با دولت و شورای عالی صلح را سه هفته اعلام می نماید؛ اما گزارش های وجود دارد که این فرمانده از ماه ها به اینطرف در مخالفت با دولت قرار داشته است.

به نظر می رسد که شعبه زیر نظر فرمانده رسول؛ علاقمند گفتگو و ازسرگیری مذاکرات صلح با دولت افغانستان بوده وظاهرآ همین موضوع باعث انشعاب در رهبری طالبان مسلح شده است.

درگیری میان هواداران اخترمحمد وملا عبدالرسول رهبران طالبان در مربوطات ولایت هرات بیش ازدوصد کشته بجا گذاشت وده ها غیرنظامی نیز درین میان کشته وزخمی شدند.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.