توزیع کمک های غیر خوراکی برای 400 فامیل بیجا شده “نوله سیاه”

برای چهارصد خانواده ی بیجا شده در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس به ارزش 2 میلیون افغانی کمک های غیر خوراکی توزیع گردید.

مسوولان محلی در ولایت بادغیس میگویند؛ این کمک ها شامل کمپل، لوازم خانه، ترپال و بسته های صحی میباشد که از سوی ریاست مبارزه با حوادث طبیعی به همکاری دفتر یونسف در اختیار این خانواده ها قرار داده شده است.

فیض محمد میرزا زاده معاون و سرپرست ولایت بادغیس می افزاید که؛ این 400 خانواده  ده روز قبل از منطقه “مبارک شاه” و “سنگ زرد” ولسوالی آبکمری بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در شهر قلعه نو بیجا شده اند.

میرزا زاده اضافه می کند؛ برای هر یک از این خانواده ها 3 تخته کمپل، یک دست ظروف خانه، یک بسته صحی و یک تخته ترپال توزیع گردیده است.

براساس اظهارات معاون والی بادغیس؛ این کمک ها امروز با حضور نمایندگان ادارات ولایتی بادغیس و همکاران دفتر یونیسف توزیع گردیده است.

این در حالیست که خانواده های مذکور؛ مساعدت های انجام یافته را برای مدت کوتاهی بسنده میدانند و از دولت و نهاد های همکار با آن میخواهند که کمک های بیشتر را در اختیار آنان قرار دهند.

خواست دیگر این باشندگان از مسوولان تامین امنیت مناطق شان هست تا بتوانند دوباره به دیار شان بر گردند.

گفتنیست که پناه آوردن این بیجا شده گان به مرکز بادغیس در پی سقوط دوباره بند خزک و نوله ی سیاه بدست طالبان مسلح می باشد که علاوه بر این مشکلات و خسارات هنگفت مالی و جانی نیز به دنبال داشته است.

 

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.