طالبان مسلح مناطق از دست رفته را در آبکمری از نیروهای امنیتی پس گرفتند

گزارش های از ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس حاکی است که طالبان مسلح؛ شب پنجشنبه با محتمل شدن تلفات سنگین، “بند خزک و نوله ی سیاه ” را از نیروهای امنیتی و مردمی پس گرفتند.

 

براساس این گزارش ها؛ صد ها تن از افراد وابسته به طالبان مسلح ساعات اولیه شب گذشته؛ به مواضع نیروهای امنیتی و مردمی مستقر در مناطق موسوم به ” بند خزک و نوله ی سیاه ” آبکمری حمله نمودند.

معاون والی بادغیس نیز ضمن تائید این گزارش ها میگوید؛ نفرات طالبان مسلح در یک حمله ی تهاجمی ” نوله ی سیاه ” از نیروهای امنیتی و مردمی پس گرفته و اکنون این منطقه در دست طالبان میباشد.

گفته میشود در درگیرهای شب گذشته؛ 8 طالب مسلح به شمول یک فرمانده آنان به نام ملا فتح کشته و به همین ترتیب 4 منسوب ارتش ملی نیز زخم برداشته اند.

مسوولان میگویند؛ دو عراده وسایط نقیله نیروها امنیتی به شمول سه عراده موتورسکلیت نیروهای مردمی نیز در دست افراد طالبان افتاده است.

بربیناد گزارش ها؛ گفته میشود یکی از منسوبان ارتش ملی که نخست زخم برداشته بود، نیز جان باخته است.

این در حالیست که نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح مردمی؛ 5 روز قبل توانسته بودند، در جریان عملیات ” نبرد ابر مردان ” که هژده روز به طول انجامید؛ مناطق بند خزک و نوله ی سیاه را که نقاط استراتیژیک خوانده میشود، از کنترول طالبان مسلح خارج سازند.

اما طالبان مسلح تا اکنون در این ارتباط ابراز نظری ننموده اند.

خبر: لطیفه نویسا

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.