نگرانی باشندگان بادغیس از افزایش کشت کوکنار

شماری از شهروندان شهر قلعه نو از افزایش کشت کوکنار در بادغیس نگران هستند ومسولان را در راستای جلوگیری از کشت کوکنار به کم کاری متهم میکنند.

این شهروندان در مصاحبه با رادیو نریمان میگویند که؛ کشت کوکنار دربادغیس وبه خصوص در برخی از نقاط ولسوالی های جوند، مقر، قادس، بالا مرغاب وآبکمری این ولایت نسبت به گذشته افزایش یافته است.

شهروندان از کم کاری ادارات مسئول وبه ویژه ریاست مبارزه با مواد مخدر دراین راستا انتقاد نموده ومی افزایند که تا حال در زمینه جلوگیری و یا آگاهی دهی از اضرار زرع مواد مخدر برای باشندگان این ولایت هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این شهروندان اصافه می کنند که؛ عدم توجه مسولان باعث شده تا کشت کوکنار نسبت به سال پار افزایش فاحش داشته باشد.

درهمین حال مسولان محلی در بادغیس افزایش کشت کوکنار در این ولایت را می پذیرند اما بی توجهی در این راستا را رد می کنند.

محمد ابراهیم “توکلی” سرپرست ریاست مبارزه با مواد مخدر بادغیس میگوید؛ موجودیت نا امنی در برخی نقاط این ولایت سبب شده تا کشت کوکنار نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

آقای توکلی؛ گفت؛ این اداره با همکاری دیگر نهادهای ذیربط محلی در نظر دارد تا با تطبیق برنامه های مشخص از کشت بیشتر کوکنار در سایر بخش این ولایت جلو گیری کنند.

سرپرست ریاست مبارزه با مواد مخدر از کمپاین آگاهی دهی برای کشاورزان خبر داده و از مردم نیز می خواهد برای محو این پدیده با دولت همکاری نمایند.

گفته میشود پیش از این بخش های معدودی از ولسوالی های جوند، بالامرغاب و مقر این ولایت که در کنترل نیروهای مخالف قرار داشت؛ کوکنار کشت می گردید.

گفتنی است که با توجه به مصارف هنگفت برای محو این پدیده در کشور، افغانستان هنوز هم در لست کشور های بزرگ تولید کننده مواد مخدر جهان جای دارد.

گزارش: فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.